ВАЖНО ЈЕ ДА ЗНАТЕ: Ауто се НЕ ПЕРЕ само да би ИЗГЛЕДАО ЧИСТО - Ово је још ВАЖНИЈИ РАЗЛОГ
Поготово зими.
Аутомобил се не пере само да би споља изгледао чисто! То је само један од ефеката прања, а поента је уклањање прљавштине, и то не ради естетике, већ због тога што нечистоће лоше утичу на бројне делове возила. Током зимског периода аутомобил је чешће запрљан много већом количином нечистоћа. Током лета реч је углавном о прашини и евентуално блату, док су зими возила прекривена улепљеном прашином, док се на неприступачним и деловима које не видимо крије права ризница уништитеља возила!
ВЕЛИКИ БРОЈ ВОЗАЧА У СРБИЈИ ОВО РАДИ, А НЕ БИ СМЕЛИ: Поред високе новчане казне могу чак отићи и у ЗАТВОР
ДА ЛИ СТЕ СИГУРНИ ДА ЗНАТЕ: Како се правилно врши полукружно окретање? (ВИДЕО)
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Која земља је шампион по броју кружних токова?
Најгори ефекат од свих "зимских прљавштина" има индустријска со која се посипа по улицама. Она је таквог састава да, уколико се дуже задржи на каросеријским деловима и на подвозју, врло лако може изазвати корозију, односно труљење ових делова возила - а кад наступи корозија то може изазвати бројне друге озбиљне проблеме, не само естетске. Један од најбољих начина да спречимо да нас рђа нападне јесте да редовно перемо подвозје возила током зиме и на тај начин не дозволимо да се индустријска со дуже задржава на овом делу. Идеално би било прати возило једном недељно током зиме, али ако вам је то превелики издатак, онда макар једном у две недеље одвојите време за овај третман.
Треба да знате:
Со се најбоље и најбрже скида топлом водом која ће је одмах растворити. Рачунајте да се ове нечистоће завлаче свуда, па посебну пажњу посветите деловима око точкова. Најбоље би било да ово прање обавите у перионици јер се тамо најлакше може приступити поду возила и обавити његово детаљно прање.
Осим индустријске соли, током зиме по улицама се посипа и ризла, а ти ситни каменчићи такође остају заглављени у деловима возила. Они могу оштетити боју и лак на аутомобилу што током зиме само изазива даље ширење и нагризање лимарије. У овом периоду и блато је неминовна појава на возилу а поготово око и на точковима. Осим што ружно изгледа утиче и на безбедност јер точкови могу проклизати после проласка кроз бару и томе слично. Блато на точковима значајно продужава и пут кочења. Зато, не дозволите да прљавштина утиче на ваше возне вештине, већ током зиме чешће перите аутомобил!
Укратко:
1 - Улепљена прашина најбрже се скида сапуницом и водом под притиском, односно „пушкирањем“
2 - Редовно чистите индустријску со која се завукла у подвозје иначе корозија напада
3 - Добро оперите точкове, блатобране и кошеве јер ту се скупља највише нечистоћа са пута
4 - Гумене патоснице редовно одржавајте, а испод њих можете поставити новине које ће упијати сувишну влагу током зиме
5 - Воскирањем се штите боја и лак од спољних утицаја, а и брже се одводи вода и нечистоће са каросерије
6 - Једини начин да видимо све и возимо безебедно јесте да стакла одражавамо чистим. Сва стакла, а не само ветробран!
7 - После прања ретровизоре добро обришите сувом крпом како се капљице воде не би ту осушиле и оставиле трага
8 - Ако сте на кедере нанели глицерин знајте да тај поступак морате да поновите после прања аутомобила