ВЕЛИКЕ ПРОМЕНЕ: Шта очекује српске возаче у 2021. години?
Највећа непознаница биће најављена контрола издувних гасова на техничком.
Иако је нови, ригорознији правилник актуелан од 2018, линијама техничког прегледа и возачима дате су три године да се прилагоде једној од најстрожих мера, а то је контрола издувних гасова аутомобила.
Међутим, члињеница је да је ретко ко од власника старијих возила припремио свој аутомобил за строжу контролу издувних гасова. Како су писали медији у 2020, процењује се да барем 100.000 возила у Србији емитује непрописну количину издувних гасова, па би они могли први да дођу под удар након 5. јула.
Ипак, велико је питање да ли ће тог датума заиста и почети контрола издувних гасова, с обзиром да се процењује да је тек 250 од 1.150 линија техничких прегледа оспособљено за рад по новом правилнику.
То значи и да је ретко која линија техничког прегледа уопште могла да упозори власнике аутомобиле на евентуални проблем са издувним гасовима у прелазном трогодишњем периоду.
Када је ова тема актуелизована током лета прошле године, није било наговештаја да би почетак контроле издувних гасова могао да се пролонгира за 2022. Да ли ће пандемија, која је пореметила многе планове, утицати да се примена ове мере још једном одложи, показаће време.
Уколико све остане како је најављено, од 5. јула ће највише проблема имати власници возила која немају катализатор, док су код дизелаша у проблему они којима је скинут ДПФ или филтер штетних честица који такође служи за пречишћавање издувних гасова.