Возачи спремите ваш ауто за лето: Ових ОСАМ СТВАРИ би требало ОБАВЕЗНО ПРОВЕРИТИ пре поласка на ПУТ
Превентивно деловање је увек најбоље решење
Притисак у гумама и ниво моторног уља треба редовно да проверава сваки возач сам, а ако сматрате да би било добро да ваш аутомобил детаљније прегледате како вас не би изневерио на путовању, препоручљиво је да послушате савете стручњака сервисних центара.
ТОП 7 ПОЛОВЊАКА ДО 5.000 ЕВРА: Аутомобили са ове листе су СКРОМНА ВИСОКА КЛАСА
Пљуште ПАПРЕНЕ КАЗНЕ за саобраћајне прекршаје у Грчкој и Македонији, имајте ОВО на уму ако тамо крећете на пут
ЈЕДНА ОД НАЈСТРЕСНИЈИХ СИТУАЦИЈА ЗА СВЕ ВОЗАЧЕ: Шта урадити кад аутомобил НЕЋЕ да УПАЛИ?
Топло време је коначно стигло, већина људи на одмор иде аутомобилом, а ако не идете често на дуга путовања у хладнијем делу године, препоручљиво је прегледати аутомобил пре путовања. Сваки возач треба редовно да проверава притисак у гумама и ниво моторног уља, а ако сматрате да би било добро да ваш аутомобил детаљније прегледате како вас не би изневерио на путовању, препоручљиво је да га прегледају стручњаци у једном од сервисних центара. Ако сте члан неког аутоклуба, распитајте се да ли можете бесплатно да урадите преглед, а одређене службе нуде такве прегледе бесплатно. Контролни преглед обично траје до пола сата. Изводи се комплетна рутинска провера аутомобила јер нема ништа мање важних компоненти, а укључује и компјутерску дијагностику повезивањем специјалног рачунарског програма на на компјутер аутомобила и физички преглед возила, најчешће у стандардних 40 тачака, што , између осталог укључује проверу гума, кочница, као и целокупног издувног система, вешања, климе, светла...
Најважније провере аутомобила доносимо пред летњу сезону, а сами процените шта можете сами да проверите, а шта ће вам још требати да одете у сервис. Наравно, зависи и од општег стања аутомобила, односно ваше процене која може да се заснива на старости возила, чињеници када сте последњи пут имали сервис или када сте последњи пут били на техничком прегледу.
Компјутерска дијагностика
Проверава се да ли све компоненте раде како треба, или уопште функционишу, а компјутерска дијагностика подразумева откривање узрока квара мотора, што се најчешће сигнализира лампицом на инструмент табли аутомобила. Најчешће се симптоми које уочи возач проверавају повезивањем возила на дијагностички уређај. Дијагностика такође укључује мерење компресије, испитивање довода горива, мерење издувних гасова и још много тога. Превентивним прегледима и сервисирањем спречава се могућност кварова возила. Произвођачи у данашња возила уграђују електронске системе који прате рад возила и благовремено сигнализирају кварове. Уграђени рачунар прати рад електронских сензора, бележи различите догађаје и кварове и благовремено сигнализира квар преко светла на контролној табли или онемогућава возило. Али важно је нагласити да само обучени стручњаци уз помоћ компјутерске дијагностике могу дати прецизан одговор о узроку проблема.
Провера течности
Сваком возачу се препоручује да сваког месеца проверава ниво моторног уља. Ако возе старији аутомобил који троши мало више уља, препоручљиво је да са собом у аутомобилу увек имају бар један литар моторног уља како би могли да га допуне када примете да је мотор при крају. На пример, 1 децилитар уља на сваких 1000 километара. Ниво расхладне течности се обично проверава два пута годишње – пре лета и пре зиме – али не би требало да буде проблем да проверите ниво течности сваки пут када се отвори поклопац мотора. Пре поласка на пут треба проверити и течност за прање стакла, како не бисте доспели у опасну ситуацију због слабе видљивости. Такође, приликом прегледа се проверава течност за кочнице, а обавезно је уље у мењачу и серво волану.
Провера кочионог система
Проверава се дебљина кочионих плочица и дискова (морају се мењати када се прекорачи минимална дебљина или ако се појаве пукотине, дубоки жлебови или бразде, односно ако је дошло до деформација), квалитет кочионог уља (мора бити стабилан и не прокључају услед интензивног кочења или смрзавају или згушњавају по хладном времену). Стање гумених и металних кочионих цеви, стање сајли ручне кочнице...
Провера гума
Мери се дубина профила гуме. Према закону, вожња зими није дозвољена ако немате најмање 4 mm газећег слоја на летњим гумама, а препоручује се да их мењате и не возите по њима ни у топлијем делу године ако је дубина газећег слоја већа. мање од 2-3 mm. Притисак у гумама треба проверавати сваке две недеље, али обавезно пре путовања. Ако немате сопствени мерач притиска у гумама, можете га пронаћи на скоро свакој бензинској пумпи. Требало би да проверите прописани притисак у гумама за ваш аутомобил у књижици возила или на налепници која се обично налази унутар отвора резервоара за гориво или на оквиру предњих врата. Сервисни центар ће такође проверити затегнутост точкова помоћу момент кључа, који је различит за сваки аутомобил. Ако сами затежете обруч, немојте га превише затезати (често се дешава) јер може оштетити завртње и навртке, али, наравно, немојте га превише затезати
Преглед шасије
Ауто се подиже краном и проверава шасија, од стања елемената вешања до провере комплетног издувног система. Проверавају се механизми преноса, ручице и зглобови управљача, осовине, главчине точкова, стање фелни, амортизера, опруга, положај вешања и зглобови вешања. Детаљна инспекција издувног система може да обухвати и контролу катализатора, контролу ламбда сонди, контролу ДПФ филтера, носача издувних цеви и лонаца.
Тестирање акумулатора
Аутомобил се не може возити са једног редовног сервиса на други без контроле Акумулатори данас су скоро сви херметички затворени и имају век трајања од три до пет година. Провера исправности акумулатора је саставни део бесплатног прегледа возила. Акумулатори се тестирају уз помоћ специјалних уређаја. Укупан напон батерије у мировању мери се волтметром, а густина киселине мери се хидрометром.
Провера клима-уређаја
Пре лета свакако треба проверити исправност клима уређаја. Комплетна инспекција обухвата проверу могућег цурења гаса из система, преглед филтера климе, филтера кабине и контролу електричне инсталације система за климатизацију. По потреби се допуњава гас и сервисира клима, а може се десити и да компресор климе треба поправити.
Преглед сигнализације
Преглед светлосне сигнализације обухвата контролу кратког, дугог, предњег светла за маглу, предњег позиционог светла, показивача правца, задњег позиционог светла, кочионог светла и светла регистарске таблице.