ВОЗЕ ИХ И ДАНАС, А АСТРОНОМСКИ ДУГ РАСТЕ: Да ли сте чули за "највећу крађу аутомобила икада"?
Шведска амбасада подгрејала је ову причу објавивши занимљив твит још 2016. године.
Земље често имају компликоване међусобне односе, а често су они посебно компликовани ако је с друге стране - Северна Кореја. Једну притужбу на режим у овој земљи имају и у Шведској, и то сасвим неочекивану. Ради се о дугу који није плаћен готово 50 година и који и даље наставља да расте.
ПРАВИЛА УСЛОВНОГ СКРЕТАЊА: Велики број људи НЕ ЗНА шта представља, а КАЗНЕ су огромне
ОПРЕЗНО: Дневна светла на возилима су веома корисна, али крију један безбедносни ризик
НЕ ВОЗИТЕ, АУТО ВАМ СТОЈИ? Ево колико сме да ”мирује” и шта се тиме прво квари
Северна Кореја је још 1974. године од шведских компанија наручила 1.000 модела Волва 144 и друге механичке опреме у вредности од 73 милиона долара. Међутим, Северна Кореја никада није платила наруџбину, а будући да је остала неплаћена последњих пет деценија, укупан дуг се повећао на око 330 милиона долара, преноси Н1 Загреб.
Prema Newsweeku, Северна Кореја је почела увозити опрему из западних индустријализованих земаља како би проширила свој приступ страном капиталу и технологији. Земља је обећала да ће исплатити своје кредиторе, било будућом производњом или рударским производима, али је убрзо постало јасно да режим нема намеру платити своје дугове.
На интернету се често врте приче о неплаћеном дугу Северне Кореје за аутомобиле Волво, уз слике тих аутомобила, што изазива занимање људи за ову чудну трансакцију.
Шведска амбасада подгрејала је ову причу објавивши занимљив твит још 2016. године.
"Још увек је јак. Један од аутомобила Волво из 1974. још увек није плаћен од стране ДНРК. Вози као такси у Чонгђину".
Северна Кореја још увек користи ове аутомобиле, најчешће у посебне сврхе. Према извештају НПР, амерички новинар Урбан Лехнер возио се у јурећој лимузини Волво 144 током свог двонедељног путовања у Северну Кореју 1989. Он се присећа да су се гостујући новинари обично возили тим аутомобилима и да су путеви били толико празни да су возачи имали цео пут само за себе.