Возите дизелаша? Онда на ово морате да обратите посебну пажњу!
Када се у ДПФ-у накупи довољна количина честица чађи тада долази до њиховог програмираног сагоревања, али ту постоји проблем...
Сви филтери честица чађи (ДПФ - Диесел партицулате филтер) на возилима са савременим дизел моторима функционишу на исти начин: сакупљају ситне честице чађи које настају као последица сагоревања дизел горива у моторима.
Када се у филтерима накупи довољна количина честица, у њима долази до програмираног сагоревања чађи. То је аутоматизовани процес који се одвија током вожње повећањем температуре издувних гасова на улазу у филтер, чиме се спаљују честице наталожене у њему.
До овог самосагоревања у ДПФ-у долази током континуиране вожње у трајању од 15 до 20 минута, при 2.500 обртаја у минуту.
Међитм, важно је знати да се власницима дизелаша препоручује да избегавају честа путовања краћа од 20-ак километара, како би се избегло загушење филтера чађи. Наиме, током краћих вожњи процес сагоревања честица чађи не може да се активира.
А ако дође до загушења, укључиће се сигнална лампица на инструмент табли аутомобила. А у том случају не преостаје ништа друго него сервис.
Када се лапица упали, то је знак да аутомобил "не може да дише", па га није ни препоручљиво палити. Евентуално је могуће само га одвести до најближег сервиса, који ће извршити регенерацију, односно чишћење филтера.
Чишћење филтера нипошто није препоручљиво избегавати, пре свега због тога што је и до 10 пута јефтиније од замене ДПФ-а до које мора доћи уколико он постане потпуно неупотребљив.