МНОГИ НОВИ ВОЗАЧИ ОВО НЕ ЗНАЈУ: Шта је АБС систем кочења и због чега је ВАЖАН? (ФОТО+ВИДЕО)
Да ли сте можда запитали шта значи када вам се на инструмент табли упали АБС лампица? Шта је заправо АБС и која је његова функција?
Анти-лоцк Бракинг System или скраћено АБС, у преводу значи – систем против блокирања кочница. Ради се о електронском систему који уз помоћ сензора помно прати шта се дешава са контактом пнеуматик-подлога и сходно томе да ли долази до појаве услова за блокирање кочница, контролише и управља њиховим радом и понашањем.
Састоји од електронске контролне јединице, хидрауличне јединице, сензора броја обртаја точкова, који се налазе на точковима и шаљу податке о броју обртаја контролној јединици, релеја и АБС упозоравајуће лампице на инструмент табли. АБС систем функционише тако што електронска контролна јединица возила непрекидно контролише број обртаја точкова, а кад дође до кочења она упоређује и контролише измене броја обртаја точкова. У случају да точкови нагло успоре онда поменута контролна јединица више пута у секунди мења кочиони притисак и са тим спречава блокирање точкова. Промену притиска код наглог кочења и активацији АБС система ви као возач можете осетити у подрхтавању педале кочнице. При покретању возила после наглог заустављања можете чути звук електромотора који контролише АБС систем.
Краће речено, електронски регулисана сила кочења сваког од четири точка помоћу АБС система чува возило од заношења на путу и омогућава његову стабилност и наравно контролу над возилом током наглог кочења или кочења по клизавом путу. Исправан АБС систем веома је битан за сваког возача, како би током кочења могао управљати возилом без већих проблема. Точкови код возила без АБС система код наглог кочења блокирају и проузрокују заношење и губитак правца.
Код вожње по растреситим површинама на којима је песак, снег или слично возила са АБС системом имају дужи пут кочења од возила без АБС система. Гуме код возила без АБС система најчешће се укопају у песак или снег и скрате себи пут кочења. Ако сте искусан и вешт возач, онда знате зауставити возило и без АБС система. Али веома је битно запамтити, да је АБС систем предност за сваког возача како би сачувао контролу над возилом током лоших услова на путевима, били професионални возач или почетник. Код АБС система је интересантна чињеница, да не функционише ако возило не иде брже од 5-6 км/х. То не значи да је возило без кочница, јер обични систем за кочење и даље обавља своју функцију. Такође је интересантно да АБС систем функционише потпуно аутоматски и за његово укључивање није потребна никаква специјална техника кочења.
Како би АБС систем функционисао са свом снагом и исправно, препоручљиво је да возило има монтиране точкове одговарајућих величина по упутствима произвођача аутомобила. У супротном АБС систем не може правилно функционисати.