БАУК ЗВАНИ УПРАВНИК ЗГРАДЕ: Ево ко све може да буде и колико ће да буде плаћен из вашег џепа
Управник зграде може да ради и волонтерски - ако је станар, али ако није, онда ће сваки стан месечено издвајати исту цифру
Привредна комора Србије започела је у Београду обуку за лиценцирање професионалних управника стамбених зграда. Једна од нових информација везаних за ову тему је да управљање зградом може да се ради и волонтерски, под условом да је управник истовремено и станар.
Власници станова у једној згради, такозваној стамбеној заједници, убудуће ће моћи да некога међу собом одреде за управника. У том случају управник може да ради волонтерски, али и за новчану надокнаду ако се станари тако договоре.
АКО СТЕ У ДУГОВИМА САДА СТЕ И У ПРОБЛЕМУ: Извршитељи од данас постају "јавни" и могу СВЕ!
Станари могу и да се одлуче са професионалног управника, односно да ангажују фирму која запошљава професионалне управнике зграда. Ова варијанта подразумева склапање уговора између стамбене заједнице и правног лица које пружа услуге.
Да би неко стекао лиценцу професионалног управника мора да има завшену најмање четворогодишњу средњу школу, прође обуку у Привредној комори и положи испит и упише се у регистар професионалних управника. Пре уписа у регистар неопходно је и обавезно да има и осигурање од професионалне одговорности, које је обезбеђење у случају да својим радом нанесе штету стамбеној заједници за коју ради.
Закон о становању и одржавању зграда не предвиђа нове трошкове за станаре, а омогућава им да буду додатно обезбеђени. То значи да ће евентуално ангажовање професионалног управника зграде коштати између 200 и 300 динара по стану.
Шта ИЗВРШИТЕЉИ могу да вам заплене, а ШТА не смеју да дирају
Регистар професионалних управника, који ће бити доступан на сајту ПКС, садржаваће све активне, ракинуте и текуће уговоре које управници склапају са стамбеним заједницима. На тај начин ће сви моћи да виде колико уговора је неки упраник склопио и раскинуо, а професионални управник је дужан да Привреној комори доставља све уговоре.