Лепе вести за грађане Србије: Плаћање пенала за раскид уговора МОБИЛНИМ ОПЕРАТЕРИМА одлази у ПРОШЛОСТ!
Ступиле на снагу обавезне промене у пословању телекомуникационих компанија
Министарство трговине, туризма и телекомуникација је донело решење којим се налаже промена услова пословања, тако да корисници више неће морати да плаћају оператерима претплате до истека уговорне обавезе.
Прочитајте и:
Оператери мобилне и фиксне телефоније убудуће неће моћи да наплаћују пенале за превремени раскид уговора са корисницима и мораће да мењају опште услове пословања. То ће важити и за кабловске и интернет провајдере у Србији.
Према недавно донетом решењу Министарства трговине, туризма и телекомуникација досадашња пракса на коју су се често жалили грађани, била је према Закону о заштити потрошача неправична.
Корисници, који су раскидали уговоре са оператерима, из било ког разлога, до сада су морали да плате преостале рате иако им услуге нису испоручене. Тако се дешавало да је неко, ко је после два месеца од потписивања двогодишњег уговора, одлучио да промени оператера, био у обавези да плати чак 22 преостале месечне претплате.
Осим што су на овај начин корисници практично кажњавани, оператери су покушавали тако да их вежу за себе.
Јасно је да је многим корисницима било лакше да буду незадовољни услугом и чекају истек уговора, него да иду код другог оператера, а претходном плате позамашну суму због превременог раскида уговора.
- Поента је у томе да кориснику треба дати могућност да у тренутку када жели да раскине уговор бира шта је за њега боље, а не да буде условљен. Оператери су током потписивања уговора са корисницима рецимо давали попусте на интернет, па је он уз уговорну обавезу, на пример, коштао 500, а без уговора 700 динара месечно. Правично би било да корисник који жели да раскине уговор, после два месеца од потписивања са оператером, плати само разлику у тој цени, јер му је она снижена управо због уговорног односа од две године. У случају да жели да раскине уговор после 20 месеци потрошачу је повољније да сачека да обавеза истекне него да ретроактивно плати ту разлику у цени интернета - објашњава Тамара Самарџић из Сектора за заштиту потрошача при Министарству трговине.