Преко интернета највише куповали одећу, спортске производе, играчке - ЦЕНЕ убудуће и у страној валути
Преко 1,8 милиона грађана лане куповало на Интернету
Онлајн куповина у Србији несумњиво расте, а око 1,8 милиона грађана на тај начин је куповало, највише одећу и спортске производе, затим добра за домаћинство, намештај, играчке, а често су онлајн резервисали смештај за одмор и плаћали аранжмане за путовања.
Минуле године је онлајн куповина забележила скок од 32,8 одсто у односу на 2018, каже за Танјуг државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, ослањајући се на податке Завода за статистику.
- Народна банка Србије је у новембру избацила податак да је укупна платна трансакција куповине робе и услуга преко интернета у 2019. износила 12,3 милијарди динара и ово је значајан скок у односу на протекле године - рекла је Матић.
ТУРИСТИЧКЕ ВАУЧЕРЕ ПРИМАЋЕ 43 УГОСТИТЕЉА: На листи највише објеката из Сокобање и са Златибора
Село у којем НЕМА НЕЗАПОСЛЕНИХ, расте број младих који у њему живе, требају им радници!
МИНУТ 7 ДИНАРА, СМС МАЊЕ ОД 3! Од сутра ЈОШ ЈЕФТИНИЈИ роминг у земљама Западног Балкана
Према њеним речима, у поређењу са 2018. то је повећање трговине путем интернета за 32,8 одсто, у поређењу са 2017. повећање за око 118 одсто, а у односу са 2016. то је повећање од чак 302 одсто.
Матић истиче да из године у годину платна трансакција путем интернета постаје све доминантнија у Србији.
Каже да је у последњих годину дана нешто више од 1,8 милиона људи у нашој земљи куповало путем интернета, што је повећање у односу на претходну годину за 18 одсто.
- Сматрамо да то повећање јесте значајно, али да није довољно и да постоји велики простор за повећање како броја купаца, тако и броја платних трансакција путем интернета - навела је Матић.
Истиче да ће Министарство на томе радити следеће године, што је, наводи Матић, у складу и са Акционим планом који је Влада Србије донела за промоцију електронске трговине. Осим тога, развој електронске трговине омогућиће и нова правила у оквиру новог Закона о трговини који уводи појам "електронске продавнице" и "електронске платформе".
У Министарству кажу да ти појмови до сада нису били у домаћем законодавству, а то значи да ће купцу сада бити недвосмислено јасно од кога купује робу и коме да се обрати у случају рекламације производа.
Новине које се очекују од следеће године су и истицања цена производа и у страним валутама, што ће олакшати домаћим трговцима да своју понуду отворе и на инострана тржишта, као и примена нове инспекцијске методе која омогућава инспектору да као "прикривени купац" спроводи надзор.
- То ће допринети смањењу сиве економије на интернету и јачању поверења потрошача, односно, интернет ће сада бити безбедније место за куповину - речено је у Министарству.
Такође, измене и допуне Закона о електронској трговини уводе механизме за спречавање превара и обмана грађана, јер се забрањује слање нежељених комерцијалних порука и за то су предвиђене казне од 100.000 динара за правно лице, односно 20.000 динара за предузетника.
У њему је уведена обавеза поштанског оператора да приликом пријема пакета идентификује пошиљаоца, тако да ће онлајн трговци сада морати да воде рачуна да ли шаљу "циглу" или оно што му је наручено и плаћено.
Подаци Завода за статистику показују да је чак 63 одсто купљених производа путем интернета у 2019. били спортски производи и одећа, затим, добра за домаћинство, намештај и играчке 37,9 одсто и смештај за одмор 25,3 одсто.
Грчка, Кипар и Израел потписале споразум о изградњи гасовода - пројекат мање рањив на саботажу
ИЗБЕГНУТА КАТАСТРОФА! Русија и Украјина постигле договор у последњем минуту око испоруке гаса Европи!
ПЕНЗИОНЕРИ ЗАДОВОЉНО ТРЉАЈУ РУКЕ: Од данас повећање примања, али и нови услови за одлазак у пензију
МИНУТ 7 ДИНАРА, СМС МАЊЕ ОД 3! Од сутра ЈОШ ЈЕФТИНИЈИ роминг у земљама Западног Балкана