АНУ КИСИЋ ЖЕНСТВЕНОСТ НИЈЕ СПРЕЧИЛА ДА УПРАВЉА МОЋНОМ МАШИНОМ: Има само 23 године и ужива у свом послу
Прва жена у Херцеговини која вози шлепер.
Млада Требињка Ана Кисић, иако има само 23 године, прва је жена возач шлепера у источној Херцеговини и, како каже, иако тренутно вози путнички аутомобил у једној компанији у Требињу, једва чека да изађе на друм овим моћним возилом.
Иако је завршила и за кувара и туристичког техничара, па се и у пракси почела бавити куварством, прижељкивала је, како каже, да постане возач, па се пребацила најприје на посао доставног возача, а онда, након девет мјесеци прешла у компанију где се сада налази.
- С обзиром на то да волим и дуга путовања и дуге вожње, а волан ми једноставно представља изазов, одлучила сам да полажем и ЦЕ категорију вожње, а с обзиром на то да сам иначе у такозваном мушком послу, где ради мало жена, имала сам пуну подршку од мушких колега који су се у почетку вероватно само шалили, али је та мисао у мени оживела, па сам положила и категорије А - за мотор, Ц - за камион и ЦЕ за камионе са приколицама - каже Ана за Независне.
Како је навела, иако још нема искуства на дугим турама, прижељкује да се шлепером запути на отворени друм, који такође има своју предност, с обзиром на то да је кабина, односно управљачко место, на доста већој висини, са доста већом прегледношћу.
- Самим тим, то је осећај сигурности, јер је већина возила испод вас, али са друге стране, то изазива и страх шта све може тако велика машина учинити оном малом путничком аутомобилу, мада је најбоље о томе не размишљати и концентрисати се максимално на пут, односно на оно у чему смо ми у кабини у предности - прегледност - каже Ана.
Напомињући да је у ауто-школи возила поприлично сигурно и на отвореном путу, али и по самом граду, каже да је почетничка вожња боље ишла на отвореном, што је ипак релевантна ствар, јер, с обзиром на то да је као достављач и таксиста најчешће возила по граду, сада већ не види велику разлику између ове две вожње.
Даље каже да је на полагању ЦЕ категорије прошла из првог покушаја, али је код Ц категорије први пут пала, јер се збунила на семафору, с обзиром на то да је имала предност пролаза, али је стала јер је у близини био пешак којем је било црвено светло и није ни имао намеру да пређе улицу.
Њен инструктор вожње Петар Бутулија, који је пре Ане обучавао још једну Херцеговку за вожњу камиона, али за Ц категорију, наглашава, међутим да је Ана скромна и да је у ствари била одлична на полагањима, али је једноставно трема урадила своје, па је инстинктивно реаговала када је стала на пешачком.
- Сигурно да ће она, када данас-сутра изађе на пут, бити добар возач, тако да мислим, с обзиром на то да почетници увек на почетку иду на краће туре и са искусним шоферима који им помажу, њој неће требати много да се осамостали и стекне, тако да кажем, једну рутину у овом послу - каже Бутулија.
Додаје да му није познато да је још нека жена, изузев девојке која је за потребе Оружаних снага БиХ положила за возача камиона, до сада завршила обуку за вожњу шлепера, што женствену и помало крхку Ану чини још јединственијом.
Такси као друга кућа
Ана Кисић каже да се у овој компанији једноставно "сродила" са свим колегама, мада има и неколико колегиница, те да су сви као једна шира фамилија.
- Као жена, возим само преко дана, по осам до девет часова, зависно од посла, тако да се ја сада осећам сигурније у возилу него да ходам пешице, јер реално, највише времена проведем за воланом, више него што спавам, па ми се деси да ми је након вожње и мало необично ходати, иако је олакшавајуће након дугог седања за воланом - каже Ана.
Извор: Србија Данас/Nezavisne.com/Весна Дука/М.А.