Меркел и Макрон кују план да створе европско ИНДУСТРИЈСКО ЧУДОВИШТЕ, али им на путу стоји ЈЕДНА ЖЕНА
Европска комисија по свему судећи не жели да допусти компанијама "Сименс" и "Алстом" да се споје и направе новог железничког гиганта, а то би могло да утиче и на ентузијазам Немачке и Француске по питању ЕУ.
Француска и Немачка мисле да бирократе из Европске уније треба увек да буду на њиховој страни. Међутим, како пише сајт "Политико", чињеница да Европска комисија не гледа благонаклоно на њихов нови заједнички пројекат, указује на то да две најмоћније земље у блоку греше.
ЕУ има оштру књигу правила која постаје озбиљна мука за немачку канцеларку Ангелу Меркел и француског председника Емануела Макрона, који желе да направе железнички еквивалент компанији "Ербас".
Непријатељски став Европске комисије према њиховој жељи, показује дубоку поделу у срцу ЕУ. С једне стране се налазе протекционистички настројенији лидери који желе бољу одбрану од Кине и њеног опасног економског ширења на Стари континент, а са друге стране су економски либералнији званичници који се баве питањима трговине и конкуренције, који не воле концепт "индустријских шампиона".
Меркел је позвала Брисел да не дозволи да његова правила о конкурентности - која се фокусирају на то да ли ће спајање наштетити европском тржишту - да стану на пут стварању индустријског тешкаша који би могао да се бори са конкуренцијом из Азије.
Француски министар финансија је такође инсистирао прошле недеље да би договор о спајању "Сименса" и "Алстома" требало да омогуће регулатори из Брисела.
Одржан форум на Бледу: Главна тема је била вештачка интелигенција и њен утицај на лидерство
Он је рекао да су Европи потребне компаније које могу да буду ривали кинеском "железничком чудовишту" CRRC.
- Овде се не ради само о економији, ово спајање треба видети као венчање Француске и Немачке у периоду где постоји доста претњи по европску уједињеност. Да ли је протекционистички покушај да се унапреди перформанс наше индустрије на међународном тржишту? - рекао је Флоран Ларош, професор економије са Универзитета у Лиону за "Политико".
Највећи проблем за Париз и Берлин је тај што европска комесарка за конкуренцију Маргарет Вестагер у овом спајању види опасност од тога да ће се драматично смањити број произвођача од којих европске железничке мреже могу да купују возове и опрему.
Осим тога, она сматра и да је велике компаније много теже контролисати у политичком смислу и да би оне могле да искористе доминантан положај на тржишту у тој мери да њихови клијенти на крају не буду задовољни.
Уставни суд Чешке подржао забрану Уберу у Брну
Недостатак конкуренције би на крају довео до мање иновативности и виших цена за путнике и превоз терета.
Вестагер сумња да би једна огромна железничка компанија у Европи такође била и мање компетитивна на глобалном нивоу.
- Шампиони који су потребни Европи нису размажени фаворити који су ослобоћени потребе да се такмиче у оквирима саме Европе - рекла је она.
Триполи тражи да се одблокирају новчана средства Либије, пре свега из ЈЕДНОГ разлога!
Два извора су за "Политико" навела да је у њеном одељењу донет прелиминаран закључак да је спајање "Алстом-Сименс" "некомпатибилно" са унутрашњим тржиштем.
Иначе, Маргарет Вестагер је псотала позната као жена која је на колена бацила бројне индустријске и технолошке гиганте попут "Епла" и "Гугла" због њиховог непоштовања конкуренције.
САД увео санкције и све је стало: Нафтна компанија зауставила своје радове у Ирану
Мишљења европосланика и економиста о овом спајању су подељена.
Рајнхард Битикофер, а немачки европосланик и члан странке Зелени који се специјализовао за кинеску политику, сматра да је став Европске комисије "сулуд".
Американци наручили 225 ловаца Ф-35 за чак 22 МИЛИЈАРДЕ ДОЛАРА!
- Европска политика о конкурентности је застарела - рекао је он.
Рамон Тремоса, либерални европосланик из Шпнаије каже да је Вестагер у праву јер брине о томе колику ће цену платити конзументи. Међутим, он се не противи евентуланом стварању европских "индустријских шампиона".
Биткоин се СУРВАО испод 6.000 долара: Најнижа вредност криптовалуте ове године
- Уколико се потврди да ово спајање неће бити дозвољено, то ће веровтано бити због тога што нема довољно гаранција да се ове европски шампиони неће понашати као монопол. Међутим, сви знамо да морамо да конкуришемо на глобалном тржишту и можда су нам потребни европски шампиони - рекао је он.