"Србија се диже, присуствујемо историји" У последњој деценији изграђено више ауто-путева него икада, а нови пројекти вредни дивљења се увелико реализују (ФОТО)
Заједно са развијањем Србије почела је и изградња најмодернијих ауто-путева.
Србија је последњих година поставила високе стандарде у области инфраструктуре, а изградња нових путева и модернизација постојећих, кључни су фактори за економски развој земље.
Уз улагања у инфраструктуру, земља не само да је унапредила своју прометну повезаност, већ и створила темеље за даљи раст.
Јуче су грађани сведочили успешној реализацији пројекта и отварању деонице ауто-пута Крушевац (Кошеви) - Трстеник - Врњачка Бања дуге 30 километара, а отварању је присуствовао и председник Србије Александар Вучић.
- Срећан сам што сам данас са вама. Присуствујемо историји. Нико није бринуо о централној Србији, урадили смо много. Поносан сам зато што ће ово донети више посла, инвеститора. Изграђен је најбољи ауто-пут у Србији. Ово је најшири ауто-пут, успешна Србија је могла да изгради овај ауто-пут. Моје обећање за вас је да крећемо у изградњу брзе саобраћајнице, промениће живот људи. Србија се диже, подиже плате и пензије, али и гради путеве и пруге - поручио је Вучић.
Тако је у последњих 12 година изградила највише километара ауто-путева у својој историји.
Осим тога, изградња ауто-пута кроз централне делове Србије, попут деонице кроз Крушевац и Ниш, смањује време путовања и повезује регион са главним прометним правцима, што ствара нове пословне могућности.
Пројекти изградње 10 ауто-путева
Коридор 10 је један од најзначајнијих паневропских саобраћајних коридора који пролази кроз Србију и повезује Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Бугарску, Северну Македонију и Грчку. Радови на делу коридора који пролази кроз Србију завршени су после 50 година!
Да се ради о правој револуцији на подручју инфраструктуре доказује и чињеница да су у 2019. години завршени јужни и источни крак Коридора 10, а круну грађевинских подухвата чини деоница кроз Грделичку клисуру.
На ових 26.34 километара изграђено је 36 мостова, два тунела, преко 15 км потпорних конструкција и 7.5 км косина.
Ова деоница Коридора 10 се с правом сматра једним од најизазовнијих и најзахтевнијих грађевинских подухвата у Европи. Поред Коридора 10, у 2019. години је завршен и ауто-пут "Милош Велики" који спаја Чачак са Београдом у дужини од 120 км.
Пројекти изградње 10 ауто-путева поред економске добити омогућили су прилику да бројни туристи похрле у нашу земљу, те на ефикасан и бржи начин посете и осете многе туристичке лепоте које наша земља нуди.
Реч је о следећим деоницама: Фрушкогорски коридор, Рума - Шабац - Лозница, Кузмин - Сремска Рача, Прељина - Пожега, Моравски коридор, Сурчин - Нови Београд, Обилазница око Београда - Сектор Б, Пожаревац - Градиште - Голубац, Ниш - Плочник, Обилазница око Крагујевца
Обичном грађанину упада у око да се само у периоду од 2012. до данас много интензивније градило него у читавој деценији која је овом периоду претходила.
Са аспекта конкретне математичке рачунице, за само 7 година изграђено је 362 километра ауто-путева, тачније 39.21% свих саобраћајница тог типа у Србији!
Фрушкогорски коридор
Изградња Фрушкогорског коридора, која је симболично почела 1. маја, поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, има за циљ побољшање регионалне позиције у домену приступачности, у саобраћајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањање транзита са подручја Националног парка „Фрушка гора” (изградњом тунела).
Укупна дужина Фрушкогорског коридора, тј. брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума, износи 47,91 км.
Брза саобраћајница се састоји из четири деонице: Деоница 1: Петља Ауто-пут Е-75 – Парагово са планираном трасом државног пута ИИА реда бр. 100 од Жежељевог моста до петље Ауто-пут Е-75, дужине 14,01 км. Деоница 2: Парагово – почетак обилазнице око Руме, укупне дужине 16,48 км. Деоница 3: Петља Каћ – Петроварадин (Ауто-пут Е-75), дужине 6,9 км. Деоница 4: Обилазница око Руме, дужине 10,52 км.
Важно је истаћи да радови на изградњи тунела Иришки венац у оквиру овог коридора, који је и иначе најзахтевнија тачка пројекта, напредују у складу са планираном динамиком, кажу у Министарству грађевинарства. Иришки тунел биће најдужи у Србији, чак 3,5 километара.
Предвиђена је и изградња два везна тунела кроз које ће моћи да прођу и камиони ако остану у квару, а све је пројектовано у сагласности са немачким стандардом безбедности РАПТ.
Ауто-пут Кузмин-Сремска Рача
У току је градња моста на будућем ауто-путу Кузмин-Сремска Рача. Укупна дужина биће 1.310 метара, најдужи распон је 150 метара, а укупна ширина биће 31 метар.
У оквиру пројекта планирана је изградња ауто-пута дужине 18 километара од Кузмина до Сремске Раче.
Ауто-пут Рума–Шабац и брза саобраћајница Шабац–Лозница
Укупна дужина деонице Рума–Шабац–Лозница износи 78 км. На тој деоници предвиђена је изградња 56 објеката, од тога 54 моста и две петље, у Хртковцима и Руми.
Пројекат се састоји из три деонице: ауто-пут Рума–Шабац дужине 22,07 км, мост преко Саве дужине 1,35 км и брза саобраћајница Шабац–Лозница дужине 54,58 км.
Ауто-пут Рума–Шабац и брза саобраћајница Шабац–Лозница један је од приоритетних задатака у друмском транспорту, јер ће повезати Војводину и важне административне и регионалне центре од Руме преко Шапца са Лозницом и источним деловима Републике Српске.
Овај ауто-пут, са новим мостом преко Саве, отворио је 14. октобра 2023. председник Александар Вучић.
Моравски коридор - успешно реализован још један пројекат
Деоница ауто-пута Крушевац (Кошеви) - Трстеник - Врњачка Бања дуга 30 километара свечано је отворена, а у саобраћај за грађане пуштен је већ данас од 9.00 часова.
На отварању велелепног ауто-пута од Кошева до Врњачке Бање, председник је открио да се сада из Београда до Љубостиње може стићи за само један сат и двадесет минута.
Меморандум за изградњу брзе саобраћајнице Краљево-Ушће-Рашка-Нови Пазар
- Велика вест за људе потписали смо Меморандум и крећемо да радимо све припреме за изградњу брзе саобраћајнице Краљево-Ушће-Рашка-Нови Пазар - рекао је передседник Вучић током отварања Моравског коридора и тако најавио још један пројекат важан за грађане.
Свакако, није само ауто-пут кључни фактор у изградњи модерних саобраћајних веза. Улагања у регионалне и локалне путеве, од значаја за руралне делове земље, такође чине велику разлику.
Србија Данас