БЕОГРАД УСКОРО ДОБИЈА НОВУ ВРСТУ ПРЕВОЗА? Поласци на сваких 20 минута, у туру може да стане 70 ЉУДИ
Путнике би требало да превози 11 бродова, а у један би могло да стане око 70 људи.
Већ следеће године Београд би могао јавни превоз да спусти и на реке.
СТАН НА ДАН У БЕОГРАДУ УЗЕО МАХА: Све пребукирано за новогодишњу ноћ, ЦЕНЕ РАСТУ као из воде!
ПОСЕБНЕ ИЗМЕНЕ ОДНОСЕ СЕ НА ЖЕНЕ: Све о новом Закону о пензији и изменама које нас чекају од 1. јануара
ДО КАД ЋЕ СЕ МЕЊАТИ ПРАВИЛА ЗА ОДЛАЗАК У ПЕНЗИЈУ ЗА ЖЕНЕ? Сви детаљи - овако можете да израчунате износ
Расписан је тендер за фирму која би заједно са градом учествовала у реализацији тог пројекта.
Планирано је да бродови буду затворени, како би могли да се користе по свим временским условима, а важила би иста картица за плаћање као у возилима градског превоза.
Од земунског кеја до Дорћола за 12 минута. Од Борче до Карабурме за десетак. Могуће ако вас реком превезе путнички брод.
Стручњаци Саобраћајног факултета који су радили тај пројекат тврде да брзина транспорта није једина предност путовања реком.
- Пројекат је од изузетног значаја зато што се њиме не само смањују гужве у копненом транспорту, већ се смањује утицај на животну средину који се огледа у смањењу емисије буке, али и других елемената, пре свега заштите ваздуха - објашњава проф. др Бранко Миловановић са Саобраћајног факултета.
Путнике би требало да превози 11 бродова, а у један би могло да стане око 70 људи. Полазили би на сваких 20 минута.
Одавно се прича о овом плану, али сада је први пут расписан тендер за фирму која ће заједно са Градом реализовати пројекат. Најкасније до фебруара требало би да се зна која је то компанија. Постоји план за прве две линије, а биће их још и до удаљенијих делова града.
- Овај превоз ће обухватити све општине, од Обреновца до Гроцке и Земуна, тако да ће они који живе у близини реке моћи да користе речни превоз - истиче заменик градоначелника Горан Весић.
Овај вид превоза већ је развијен у градовима Европе.
- Ми смо гледали искуства других па смо онда видели како би то могло да се прилагоди нама и нашем подсистему. Свака река је за себе, сваки пловни пут је за себе, немогуће је користити искуство других у нашем случају - наводи проф. др Владислав Мараш са Саобраћајног факултета.
Превоз ће функционисати и зими и лети
Пристаништа ће бити у близини аутобуских и трамвајских станица како би грађанима било лакше да преседну.
Овај превоз ће функционисати и зими и лети јер ће бродови бити затворени. Пракса је показала да расту и цене некретнина поред пристаништа – станица.
- Те некретнине у неким случајевима могу да се повећају за чак 10 одсто, тако да је вишеструки значај ово превоза, и економски и друштвени, и није само везано за наплату карата и тај финансијски моменат- наводи професор Мараш.
Требало би да уговор између Града и компаније буде потписан на 30 година. Фирма која добије посао на тендеру биће у обавези да изгради марину за прихват бродова и депо за њихово одржавање.
Уз Будимпешту, Ротердам, Стокхолм, Њујорк, можда ће и Београд следеће године добити свој речни градски превоз.