Весић: Брза пруга Будимпешта-Атина, преко Србије, биће кичма железничког саобраћаја на Балкану
У плану и обнова 2.000 регионалних пруга у Србији
Брза пруга Будимпешта – Атина, дуга 1.512 километара, која ће највећим делом пролазити кроз Србију, биће кичма железничког саобраћаја на Балкану, важна за бржи превоз људи и роба, што ће значајно допринети даљем економском развоју земаља на њеној траси, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
- Ми већ имамо 76 километара брзе пруге од Београда до Новог Сада, до краја године биће завршено још 108 километара до Суботице. Градићемо пругу према Нишу и даље ка Скопљу, а сада, захваљујући договору Александра Вучића и Кирјакоса Мицотакиса и Грчка улази у овај пројекат, што значи да ћемо у наредним годинама моћи брзом пругом до Солуна и Атине - рекао је Весић за ТВ Прву.
Када је реч о изградњи брзе пруге од Београда до Ниша, Весић је навео да би до краја месеца требало да буде расписан тендер за надзор на том пројекту, у мају тендер за предквалификацију за извођење радова на другој и трећој деоници, а у децембру и за радове на првој деоници пруге.
- Пруга према Нишу биће дуга 230 километара, вредност пројекта је 2,75 милијарди евра, од чега је грант Европске уније чак 610 милиона евра. Од Ниша ћемо наставити ка Скопљу, већ радимо према Брестовцу, а са Северном Македонијом потписали смо меморандум о изградњи још 135 километара пруге ка Прешеву и 50 километара од границе до Скопља. Радићемо заједнички да обезбедимо средства за ту пругу - рекао је министар.
Додао је да Грчка већ има пругу од Солуна до Атине, за брзине од 150 километара на час, која се реконструише, а у тој земљи ће се градити још 76 километара брзе пруге од Солуна до границе са Северном Македонијом.
- Када се још направи деоница од Скопља до Идоменија који је на граници Северне Македоније и Грчке имаћемо брзу пругу од Будимпеште, преко Суботице, Новог Сада, Београда, Ниша и Скопља, до Солуна и Атине, дугу 1.512 километара. Та пруга ће бити кичма железничког саобраћаја на Балкану, не само за бржи превоз људи, већ и за превоз роба, а Србија, Мађарска и Северна Македонија моћи ће да се повежу са лукама Пиреј и Атина - назначио је министар Весић.
Додао је да је председник Вучић изразио жељу Србије да закупи део луке Пиреј, како би имала луку кроз коју може да извезе све што произведе, али и да увезе више робе, чиме постаје атрактивнија за стране инвеститоре. Указао је да је важно што је у пројекат ушла и Грчка, као земља чланица ЕУ, те ће земље заједнички моћи да добију и више средстава од Уније. Весић је рекао да би већ у марту у Београду требало да буде одржан састанак ресорних министара Србије, Мађарске, Грчке и Северне Македоније које су на траси пруге, како би се прецизирали детаљи пројекта.
- Када будемо имали пругу, моћи ћемо до Солуна, за неколико година да путујемо за шест сати, комфорније, боље и брже - рекао је Весић.
Пренео је и да му је грчки колега, током посете Србији, док су заједно „Соколом“ путовали за Нови Сад, рекао да у Грчкој таквих возова – нема.
- То је политика Алексндра Вучића, да Србија напредује, да у неким сегментима будемо и бољи од других земаља - подвукао је министар Весић.
Додао је да је у плану и обнова 2.000 регионалних пруга у Србији, за брзине 100-120 километара на сат, како би и железницом Србија била боље повезана, што значи нове инвестиција, радна места и бољи животни стандард.
- Снови се остварују. Имали смо визију када је Вучић донео одлуку да гради безу пругу. Деценијама се прича о брзој прузи, а он је једини који ју је изградио. Други су желели, али нису могли или знали, поједини нису ни желели, али Вучић је то спровео у дело. Када будемо завршили брзу пругу кроз Србију, бићемо земља са највише киломеара брзе пруге у овом делу Европе - закључио је министар Весић