ЗАВРШЕНО 80 ОДСТО РАДОВА: Брза саобраћајница Шабац - Лозница до краја године
У разговору за дневни лист "Новости", министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Горан Весић, рекао је да ће брза саобраћајница Шабац - Лозница бити завршена и пуштена до краја године.
Како каже министар, на изградњи брзе саобраћајнице Шабац - Лозница, дуге око 55 километара, завршено је готово 80 одсто радова. Имаће четири коловозне траке, по две у оба смера, и заобићиће сва насељена места.
Министар је рекао да је комплетна брза саобраћајница од Руме до Лознице дуга 78,5 километара, чији је први део од Руме до Шапца отворен 14. октобра прошле године и износи 467,5 милиона евра.
- Радови су започели 19. јуна 2020. и биће завршени крајем ове године, а изводи их Азвирт. Када је реч о деоници Слепчевић – Бадовинци, она је дуга 15,3 километара, а вредност радова износи 87,2 милиона. Рок за завршетак те деонице је крај 2026. године - рекао је министар.
И подсетио да је ова саобраћајница део већег инфраструктурног пројекта Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница.
- Када буде завршена, од Шапца до Лознице стизаће се за око 30 минута, од Лознице до Београда путоваће се око 75 минута комфорним, модерним путем, а од 2026. када завршимо и Фрушкогорски коридор од Лознице до Новог Сада стизаће се за око сат времена. То је до сада био само сан. Спајамо Срем са Западном Србијом и Подриње са Београдом. Поред тога, радимо и брзу саобраћајницу Слепчевић-Бадовинци која неће бити готова до краја ове године, али ће, када буде завршена са још једним мостом код Павловића ћуприје, омогућити бољу везу са Семберијом односно Бијељином и Републиком Српском - казао је Весић.
Весић је такође истакао да након што до краја године се отвори деоница Шабац - Лозница, следи изградња продужетка тог пута до Малог Зворника, дугог око 20 километара.
- Зато ћемо новац затражити од Европске уније, а ја сам уверен да можемо да га добијемо. У складу са најавама председника Вучића, осим брзог пута до Малог Зворника, обновићемо и крак железничке пруге од Шапца, преко Лознице и Малог Зворника, ка Републици Српској и Босни и Херцеговини - закључио је Весић.
Када је реч о наплати путарине на овој деоници, Весић каже да ће се од наредне године путарина наплаћивати и на брзим саобраћајницама у земљи, као и да висина путарине неће бити као на ауто-путевима.
- Управо тај новац се користи за одржавање наших путева, којима из године у годину пролази све више возила. Иначе, баш зато што ћемо од наредне године почети да наплаћујемо путарину и на брзим саобраћајницама, али и на појединим магистралним путевима за камионе теже од 7,5 тона, Влада Србије ће до краја године основати посебно предузеће за наплату путарине - објаснио је Весић.
Весић је открио и то да ће догодине коначно бити остварена намера да се стане на пут теретњацима који уништавају магистрале.
- На појединим магистралним путевима за камионе теже од 7,5 тона, плаћаће се путарина, а Влада Србије ће до краја године основати посебно предузеће за наплату путарине - закључио је Весић.