Будућност је стигла: Погледајте пет разлога зашто су електрични аутомобили у предности на дизелаше и бензинце (ВИДЕО)
Влада Србије донела је одлуку да возаче електричних и хибридних аутомобила ослободи плаћања пореза.
Александар Анић, који ради годинама са електричним и хибридним возилима, мисли да је добар знак што је покренута иницијатива у виду субвенција и да су хибридна и електрична возила као и сама заштита и очување природе препознати као неминовност коју смо до скоро називали "будућност", а сада већ постаје свакодневица.
ЛЕПЕ ВЕСТИ: Држава даје следеће субвенције, посебна ПОДРШКА за младе пољопривреднике, винаре...
ЛЕПЕ ВЕСТИ: Све више купујемо намештаје домаће производње, вредност извоза 365 МИЛИОНА ДОЛАРА
Пуни су отровних хемикалија које изазивају РАК: Ова земља је прва забранила ДЕЗОДОРАНСЕ!
Ипак, одлука о субвенцијама коју је донела Влада Србије има нелогичност која ће се, нада се исправити.
- Прво треба разјаснити да овом одлуком купци нису ослобођени плаћања пореза на возило (што би био сјајан бенефит) већ пореза који се већ годинама плаћа приликом регистрације на возила са радном запремином већом од 2000ccm. Субвенција у пропорционалном односу са запремином СУС мотора у хибридима па тако рецимо уколико сте се одлучили да купите електрично возило, износ субвенције ће бити најмањи (оквирно 1.300 динара) обзиром да електрична возила не поседују СУС мотор. Логика би ипак налагала да треба дати "ветар у једра" продаји возила са мањом емисијом штетних гасова а код електричних возила је ова емисија нулта.
Када говоримо о хибридима, логика би требало да буде иста: Више помоћи продају возила која имају мању емисију штетних гасова. Овде то ипак ње случај јер за виши износ субвенције купац треба да одлучи за јачи СУС мотор.
Свакако још једном морам да поменем да је и овај први иницијални корак, знак да се размишља о очувању животне средине - објашњава он.
На питање који су то предуслови да би се то променило, односно да би наши грађани више куповали е-аутомобиле, каже:
- Поменуо бих Словенију где је рецимо субвенција државе за куповину конкретно BMW и3 чак 7.000 евра. Ако се ставимо у позицију купца, биће нам много лакше да "осетимо" шта је то што би нас покренуло да купимо електрично возило. Купац овим кораком, улази у нешто сасвим ново, барем у Србији. Да би био спреман на такав корак, ова куповина мора бити смислена и оправдана.
Дакле, како додаје, купац поред бенефита које пружа електрично или хибридно возило у самом коришћењу и експлоатацији треба да види и добру рачуницу приликом куповине када такво возило пореди са конвенционалним.
- Електрична и хибридна возила су већином скупља од конвенционалних уколико држава не помогне субвенцијама. Наравно, један од јаких предуслова је добро развијена мрежа пуњача. За сада су већи градови у Србији опремљени пуњачима. На овом пољу се ствари рапидно развијају па тако имамо најаву да ће широм ауто-путева у скоријем период бити постављено 15 тзв. ДЦ пуњача који на пример и3 могу напунити од 0 до 80% за оквирно 40 минита - каже Анић.
Према његовим речима, иако су електрични аутомобили првенствено осмишљени за градску вожњу, овим би проблем вожње по целој земљи био умногоме отклоњен. Код хибрида ове бојазни нема обзиром да вам је СУС мотор увек на располагању.
Светска статистика показује да 95% корисника ипак пуни своја возила на кућном пуњачу у 90% случајева. Такође, бржи пуњач (тзв АЦ пуњач) који ће BMW и3 напунити за оквирно 4 сата можете инсталирати у свом дому ако за то постоје услови (трофазна струја И 16 ампера по фази).
- У појединим земљама је технологија чак дошла дотле да се развија систем који би бежично пунио возило док се крећете путем и надам се да ће ово бити скорија будућност. Занимљиво је да је у току изградња мреже пуњача у Европи који имају максимални капацитет 350KW. Поређења ради, поменути ДЦ пуњачи који се граде у Србији су капацитета 50KW што је иначе и максимум који рецимо BMW и3 може прихватити.
Скоро 70% светске струје се произведе из "прљавих" извора енергије. Ауто-индустрија је направила први корак ка чистијој будућности и очувању нашег јединог дома. Потенцијал који лежи у енергији ветра, воде, сунца и слично је огроман па је и простор за побољшање процента чисте струје огроман.
Јасан пример за ово је да соларни пуњач може истом брзином напунити BMW и3 као и АЦ пуњач по сунчаном дану. Ако при том овакав пуњач има свој акумулатор за складиштење енергије сунчан дан није услов. Дакле, када помислите да можете прећи скоро 300 километара за три до четири сата сунчевих зрака, сагласићете се да звучи фасцинантно али је при том сасвим истинито и оствариво - истиче он.
Говорећи о конкретној потрошњи електромобила, узимајући у обзир цену електричне енергије, Анић је то објаснио овако:
- Уколико узмемо за пример домаћинство које је у плавој зони са потрошњом електричне енергије и пример да возило конектујете на пуњење предвече око 21х и искључите га око 7 ујутру. Возило ће бити пуно а ваш рачун за струју ће бити повећан за око 200-250. Возило можете напунити на јавним пуњачима где је тренутно на свим пуњачима пуњење бесплатно.
Пет основних предности е- аутомобила у односу на дизелаше и бензинце:
- Убрзање
- Несвакидашњи мир и тишина током вожње
- Мањи трошкови одржавања као и трошкови сваког пређеног км
- Очување животне средине
- Гаранција на батерију 8 година
ОСВАЈАЈУ ОСТРВО: Кинези купили посрнулог британског ГИГАНТА (ВИДЕО)
БИЗАРНО: Јапанске компаније забраниле женама да носе наочаре, а разлог ће вас ШОКИРАТИ
ГОТОВО НЕВЕРОВАТНО: Швеђани због опасности ПРЕМЕШТАЈУ ЦЕО ГРАД! (ВИДЕО)
ЈЕДИНСТВЕНО ТРЖИШТЕ СРБИЈЕ, АЛБАНИЈЕ и МАКЕДОНИЈЕ? Вучић, Рама и Заев у Охриду започели ВЕЛИКИ ПРОЈЕКАТ!
ПОТПУНА ЗАБРАНА стигла и до СРБИЈЕ! Дувански дим се више неће осетити: НЕМА ПУШЕЊА НА ЈАВНИМ МЕСТИМА