ЦЕНЕ АВИО КАРАТА ЋЕ НАГЛО СКОЧИТИ ОВОГ ЛЕТА: Глобални приходи авиокомпанија достићи ће скоро ТРИЛИОН фунти
Глобални напори за декарбонизацију довели су до тога да се авиокомпаније боре за мали количину одрживог авио-горива (САФ) доступног на тржишту.
Вили Волш, генерални директор Међународне асоцијације за ваздушни транспорт (ИАТА), изјавио је: "Авиокомпаније ће наставити да раде све што могу како би држале трошкове под контролом у корист потрошача.
- Али мислим да је нереално очекивати да авиокомпаније могу наставити да апсорбују све трошкове. ... То није нешто што волимо да радимо, али је нешто што морамо да радимо - истакао је Волш.
Још један фактор за очекивано драстично повећање цена карата је последица пандемије, тврде стручњаци.
Авиокомпаније су наставиле да користе старије авионе, који троше више горива, дуже време.
Поред тога, нема довољно нових авиона за проширење рута и одржавање снабдевања како би се цене смањиле.
Процена глобалног профита
Међународна асоцијација за ваздушни транспорт (ИАТА) упозорила је да се процењује да ће глобални приходи авиокомпанија достићи скоро трилион фунти у 2024. години, што је рекорд.
Очекује се да ће ове године 4,96 милијарди путника летети, а укупни трошкови авиокомпанија ће достићи рекордних 736 милијарди фунти.
Међутим, очекује се да ће профит у индустрији такође достићи запањујућих 47 милијарди фунти.
Популарна авиокомпанија "Емирејтс", која превози хиљаде Британаца у Дубаи, забележила је рекордне профите прошле године.
Луксузна комерцијална авиокомпанија остварила је више од 3 милијарде фунти прихода од 25 милијарди фунти.
Њихова база, Међународни аеродром у Дубаију, проглашена је за најпрометнији аеродром на свету након што је тамо прошло више од 86 милиона путника.
Тим Кларк, председник авиокомпаније, рекао је да је шокиран тренутним ценама карата.
- Авиокомпаније су наставиле да расту и консолидују се, што је пребацило уштеде на трошкове потрошачима - додао је.
Ивона Манзи Маколо, извршна директорка "RwandAir"-a, такође је истакла порезе и накнаде које намећу земље у којима авиокомпаније послују.