Четири динара мушкарцу, један жени: Да ли су жене дискриминисане у оснивању предузећа?
Извештај НАЛЕД-а у оквиру пројекта "Родна анализа економских програма и финансијских мера у Србији
Међу предузећима која добијају средства на конкурсима за подршку развоју бизниса тек је свако пето у власништву жена. Или другим речима, на пет уложених динара у подстицаје, свега динар добије жена предузетник.
Александра Милетић из Канцеларије УН Women у Србији објашњава да су проучавали конкурсе које је Развојна агенција Србије расписивала од 2016. до 2017. године, како би добили што прецизније информације како је дошло до неједнакости.
На водећим позицијама у Немачкој НАЈВИШЕ ЖЕНА ДО САДА
Инвеститори нису желели да уложе НИ ЦЕНТ у његову идеју, а данас је главни на планети: Како се један Немац досетио да заради?
Ова земља има леп начин за подстицање читања: Уђите с књигом у воз и нећете платити карту
Иако су жене власнице 31 одсто предузећа, када је у питању додела средстава, шансе су свега 20 одсто да ће их оне добити.
- Код расписивања, постоји непосредна дискриминација у самим позивима, односно често се у конкурсима подржавају сектори као што су прерађивачке активности или производња, где је мање жена, јер су оне углавном у сектору услуга - наводи Милетићева.
Веће шансе да добију средства преко конкурса имају већа привредна друштва, која имају већи капитал и више запослених, док жене углавном имају предузетничке радње. Често се, истиче Милетићева, траже средства за обезбеђење, нека некретнина у власништву, што жене често немају.
На питање има ли разлике између приступа подстицајним средствима у Београду и мањим градовима, Милетићева је рекла да у престоници можда постоји бољи приступ неким информацијама или услугама, али да, када је реч о конкурсима, разлике нема.
БРАТ И СЕСТРА ИЗ СРБИЈЕ ПОТПУНИ ХИТ У БЕЧУ: Јована и Бојан омогућили Аустријанцима оно што НИКО НИЈЕ (ВИДЕО)
ИТАЛИЈАНИ ИМАЈУ НОВИ ПЛАН: Рестрикције Еврозоне заобилазе НОВОМ ВАЛУТОМ
ОВО ЋЕ БИТИ ПРВА ФАЗА МЕТРОА Обухватаће 16, 7 километара и 18 станица, следе детаљна испитивања
Ипак, истиче да не теба заборавити да надлежне институције и агенције дају и нефинансијске подстицаје, попут помоћи при изради бизнис планова, или маркетиншких планова. Ово истраживање је намењено доносиоцима одлука, институцијама и свима који креирају политике.
Милетићева наводи да је потребна боља веза између стратешких докумената и конкурса који се касније спроводе, као и бољи систем мотниторинга – не само како се троше средства, већ да се виде и ефекти самих конкурса.
ИЗВОР ЖИВОТА ЗА 100 МИЛИОНА ЉУДИ: Ово је најважнија река на свету, а због ње би могло да зарати 11 држава (ВИДЕО)