Црно на бело из Загреба: ТЕЛЕКОМ СРБИЈА ЦАРУЈЕ РЕГИОНОМ!
Апсолутна доминација Телекома Србија међу оператерима на простору бивше Југославије - најуспешнија српска компанија остварила је за преко 500 милиона евра веће приходе у односу на другопласирани Хрватски телеком, а читавих пет пута надмашује СББ из састава Јунајтед Групе.
Српски национални оператер убедљиво је потукао све остале у региону и према оствареној добити, која је за 125 милиона евра већа него код најјачег хрватског оператера, а астрономских осам пута већа него добит СББ!
Ово су закључци анализе коју је данас објавио хрватски Медија дејли (Медиа Daily) под више него јасним насловом “Телеком Србија царује регијом”.
Овај угледни експертски портал из Загреба за вести из сектора телекомуникација већ седму годину заредом објављује податке о приходима, добити и броју запослених 20 највећих оператера у региону екс-Ју, од Словеније, преко Хрватске, БиХ, Србије, Црне Горе до Северне Македоније, па су у овој ексклузивној анализи стигли на ред подаци за 2023. годину.
- Телеком Србија неприкосновени је телеком цар региона и након што је 2022. године по први пут имао приходе веће од једне милијарде евра, у 2023. години то је још значајније повећао на вртоглавих 1.424.208.256 еура. Чак 541 милион евра има Телеком Србија веће приходе од другопласираног Хрватског телекома, до 2020. године највећег телекома у региону, а који је у власништву моћног Дојче телекома - наводи се у анализи хрватског портала.
С друге стане, главни конкурент Телекома Србија на домаћем тржишту телевизије и интернета СББ у 2023. имао је приходе од свега 271,6 милиона евра.
А ево каква је ситуација када је реч о пословној добити коју су прошле године направили оператери у региону: Телеком Србија и ту апсолутно доминира!
- Далеко највећу добит има Телеком Србија чија укупна добит далеко премашује бројеве свих осталих 19 оператера - истиче се у анализи експертског портала из Загреба.
Како се наводи, озбиљну добит имали су и Хрватски телеком, Yettel и А1 Хрватска.
Само два оператера пословала су са минусом - А1 Словенија и Телемах Хрватска, још један губитник из састава Јунајтед Групе!
Што се тиче осталих оператера у власништву ове тајкунске групације, у нашој земљи најпознатије по телевизијама Н1 и Нова С, сви они су далеко иза Телекома Србија: добит СББ је осам пута мања него добит ТС.
Иначе, Телеком Србија је и највећи послодавац у региону са 8.367 запослених, а сви оператери укупно запошљавају 33.390 људи, наводи се у анализи хрватског портала Медија дејли.
Како се прецизира, извори података су бонитетске куће “Дун & Брадстреет”, “Company Wall” и званични финансијски извештаји сваке компаније.
Владимир Лучић одговорио на нападе Јунајтед Групе!
Медији у власништву тајкунске Јунајтед Групе у нашој земљи ових дана су наставили кампању “црне пропаганде” против конкурентског Телекома Србија, коју практично без престанка воде пуних шест година.
Генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић данас је у изјави за Танјуг упозорио да Јунајтед Група још једном покушава да се тржишном конкуренту забрани оно што сама увелико ради.
- Огромни медијски напади Јунајтед Групе на Телеком Србија више говоре да сама УГ има велики проблем у свом пословању са константним губитком и скандалима које их прате у више земаља. Према старом обичају Јунајтед Група жели да поручи да оно што је за њу добар бизнис модел, да у власништву има више дигиталних портала (Н1, НоваС, Данас), за Телеком Србија треба да буде забрањено. Фрустрација им је још већа јер, и поред десетина милиона евра уложених у портале, они нису ни приближно циљу да буду најчитанији у Србији. Телеком Србија се, с друге стране, одлучио на стратегију да буде партнер медијима и порталима који већ имају вишегодишњу одличну праксу у Србији. Ми нисмо никада крили амбицију да будемо главни регионални произвођач садржаја, који продајемо и у региону и у дијаспори. Важно је напоменути да ми никада нисмо, нити ћемо, те канале комуникације користили за нападе на нашу бизнис конкуренцију, јер ми нашу стратегију спроводимо искључиво на тржишном терену. Најбољи доказ да радимо праву ствар јесте нагли и убедљиви раст броја наших корисника у Србији и широм региона и света - поручио је Владимир Лучић.
Подсетимо, Јунајтед Група од 2018, колико траје пројекат велике трансформације Телекома Србија, најбруталнијом злоупотребом медија у свом власништву води прљаву кампању против највећег тржишног конкурента.
Прошле године су, а супротно законским решењима многих земаља ЕУ, чак покушали да Телекому у нашој земљи буде забрањено власништво у медијима, док УГ у свом саставу има оператера СББ и још бар три медијске куће.