ВОЗАЧИ, РОК ЈЕ ДО ЈУЛА: Како да проверите да ли је ваш ауто "угрожен" на техничком прегледу
Приближава се јул - тада ће на техничком да "падне" сваки ауто који не прође испитивање издувних гасова.
Многи возачи питају где и како могу већ сада да провере да ли ће њихов ауто проћи технички преглед када су у питању издувни гасови, пише сајт Половни аутомобили.
НАЈБОЉА ВЕСТ ДАНА! Једна епидемиолошка крива у Србији стално расте: Ево о којој скали је реч (ФОТО)
МЕСТО ГДЕ СУ ОСТАЛЕ СТОПЕ СВЕТОГ САВЕ: Једно село у Србији крије место које је за сваког верника светиња (ВИДЕО)
СВИ ГРАЂАНИ СУ ДОБИЛИ ОВАЈ ПАПИР: Шта све пише на потврди за вакцинацију (ФОТО)
Многи возачи питају се где и како могу сада да провере хоће ли ауто проћи технички преглед када су у питању издувни гасови.
Да ли је већ сад могућа провера издувних гасове на техничком прегледу?
Технички прегледи већ сада проверавају издувне гасове, али не "обарају" уколико ауто загађује више него што је дозвољено. Дакле, зашто возач не би отишао на технички преглед и обавио проверу? Зато што постоји један "проблемчић".
Не можете да дођете на технички преглед и да тражите само испитивање издувних гасова. Једина опција је да прођете комплетан технички преглед и да платите пуну цену.
Многима 4.000-5.000 динара није мало, нарочито у ситуацији када су се већ финансијски "растегли" за куповину аутомобила, плус порез на пренос, нова документа, овера уговора, а након куповине је паметно урадити мали и велики сервис, колико год нас продавац уверавао да су оба сервиса "баш недавно" урађена...
Могу ли на неком другом месту да се провере издувни гасови?
Издувне гасове можемо да проверимо само на техничком прегледу. Подсећамо да то подразумева да се ту обавља комплетан технички преглед и да се плаћа пуна цена.
Да ли су технички прегледи у обавези да писмено обавесте власника уколико издувни гасови нису у складу са прописаним нормама?
AMSS каже да технички прегледи нису у обавези да дају било какав писани извештај власницима уколико постоји проблем са издувним гасовима или скинутим катализатором или ДПФ филтером, већ само усмено да их обавесте.
У сваком случају, када сте на техничком прегледу, чак и ако вам контролор ништа не каже, питајте за издувне гасове.
Шта ако не прођем испитивање гасова када стигне јул?
Рецимо да се на техничком прегледу утврди да ваш ауто избацује више штетних гасова него што је дозвољено.
Тада ће вам радник (контролор) на техничком прегледу можда рећи у чему је проблем, али највероватније неће, пошто ни он неће знати због чега су издувни гасови "пробили" границу.
На пример, можда открије да је скинут катализатор или ДПФ филтер; или да им је извађено саће а кућиште враћено на место како визуелно не би могло да се открије...
Углавном, остаје вам да идете у сервис и да решавате проблем како знате и умете.
Након што сазнате да сте пали на техничком, имате три радна дана да средите проблем. Делује као довољно времена, али треба имати у виду да треба заказати термин у сервису, а знамо да у сервису није баш лако заказати термин данас за сутра, нарочито код оних "популарнијих".
И сама поправка може да потраје дуго. Можда помогне проста замена свећица и каблова, а можда безуспешно потроше два дана тражећи узрок лошег сагоревања...
Углавном, уколико успете да средите проблем у року од три дана, враћате се на технички, где поново проверавају само издувне гасове.
Прођете ли испитивање гасова, прошли сте и технички и можете да региструјете ауто. Уколико не прођете, остаје вам да одлучите шта даље са аутом.