ДОБРА ВЕСТ ЗА ПРЕСТОНИЦУ: Весић потписао Уговорни споразум за Лот 1 прве фазе Линије један београдског метроа
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и представници ЈКП "Београдски метро и воз", Секретаријата за јавни превоз Града Београда и кинеске компаније "Power Цонструцтион Цорпоратион оф China" потписали су данас Уговорни споразум о реализацији пројекта изградње београдског метроа Лот један прве фазе Линије један, који обухвата израду пројеката и извођење радова, укључујући и припремне активности за набавку ТБМ машина (машине за пробијање тунела).
Уговорни споразум је, у Влади Србије, у име Секретаријата за јавни превоз потписао Радован Кремић, директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић, а у име кинеске компаније Јанг Боом. Министар је истакао да изградња београдског метроа представља највећи и најзначајнији инфраструктурни пројекат у Србији.
-Одлука о изградњи београдског метроа донета је 2015. године и тада је почео процес који данас траје а завршиће се изградњом треће линије. Слушам у јавности хвалисања неких опозиционих политичара да сада када ми градимо метро они би изградили раније!? Не знају да нам објасне зашто нису и ко их је спречавао. Нису могли да изграде метро и да су хтели јер није било урбанизма, планова, мастер плана саобраћаја нити пројеката а ни уговора а да не говорим да нису били у стању да обезбеде један динар за изградњу метроа. Све ове предуслове морали смо да урадимо претходних година а њихове жеље су биле на нивоу скица из Дружине Пере Квржице. У сваком случају сада се метро гради а како каже један афоризам “боље је када се нешто ново изгради макар било горе од онога што никада није било изграђено - рекао је Весић.
Додаје да не постоји европски град величине Београда који нема метро, као и да је крајње време било да и српска престоница добије овај “шински подсистем”.
-Ми сада градимо прве две линије, а недавно је расписан тендер за пројектовање треће линије. У првој линији, између Железника и Миријева, путоваће се 32 минута. Ту ћемо имати 41 троделну композицију и укупно 21 станицу. Између Миријева и Бежаније путоваће се 39 минута са 40 композиција и 24 станице, а између Бежаније и Бањице, на трећој линији, путоваће се 38 минута са 27 троделних возова - објаснио је Весић.
Наводи да се метро делом финансира из буџета, а делом из кредита.
-Ми смо сада донели одлуку да један део радова финансирамо директно из буџета да бисмо то могли брже да радимо. Радимо припрему документације за прве две ТБМ машине које су и народу познатији као “подземне кртице” које ће копати цеви тунела. Овај посао можемо да почнемо 2026. године јер израда ових машина траје дуже од годину дана - казао је он.
Министар наглашава да ће већ следеће години почети радови на прве четири станице, као и да ће Миријево имати улазе на прву и другу линију метроа што ће тај део града, према његовим речима, учинити атрактивнијим.
"Метроом није могуће повезати све делове града, већ само најважније. Метроом трасирате правце развоја града, јер тамо где су метро станице, у том правцу се и град развија и више се гради", навео је Весић.
Како каже, београдски метро ће користити свима, како мештанима тако и онима који долазе у главни град.
"У питању је развојни пројекат јер обезбеђује посао за домаћу индустрију. Важност инфраструктурних пројеката је што сваки динар који се уложи у инфраструктуру се мултипликује пута три у бруто домаћем производу. Србија ће ове године уложити четири милијарде евра у инфраструктуру, што је више од улагања свих других земаља Западног Балкана заједно", рекао је Весић.
Министар додаје да посвећеност извођача и запослених у ЈКП "Београдски метро и воз" показују да заједнички можемо да урадимо добре ствари, због чега је сигуран да ће се пројекат изградње метроа завршити у планираном року.
Вредност уговора је 2,4 милијарде динара.