РЕЧ СТРУЧЊАКА ИЗ ОБЛАСТИ ИНТЕГРИСАНИХ КОМУНИКАЦИЈА: Преживеће они спремни на авантуру
Додела награде КАКТУС 2017
Још само месец дана остало је до затварања конкурса за доделу националних награда у области тржиштних комуникацијаКАКТУС 2017. Тим поводом разговарали смо са Душаном Дракалским, извршним креативним директором агенције Демнер, Мерлицек & Bergmann из Аустрије, а који је ове године и председник регионалног дела жирија за доделу награда КАКТУС 2017.
ВИШЕ ХИЉАДА возила чекало на РЕГИСТРАЦИЈУ: Проблем је КОНАЧНО решен
ПЉАЧКА ДЕЦЕНИЈЕ: Демократска странка оштетила Галенику за 60 милиона евра
Који трендови у области интегрисаних комуникација су најдоминантнији и који тренд ће, по Вашем мишљењу, обележити 2017. годину?
Инфлуенсери. Друштвене мреже постале су толико доминантне да сваки инфлуенсер постаје независан канал комуникације. Дефинитивно се advertising мења и иде у неке сфере где ће свима нама бити чудно боравити. Али то је нормално, тако је било и кад су се билборди појавили. Не волим пуно инфлуенсере, али очигледно да они веома утичу на бизнис. Проблем је да се њихов утицај измери. Увек погрешно, али се ипак да мерити. Е кад се то догоди, онда инфлуенсери иду горе. Надам се да ће тај тренд постати историја, и надам се да ће се опет трендсетери вратити у моду. Инфлуенсери, с једне стране, не могу направити ПУНК или РОЦК јер сви они имају различите погледе. Кад би се некако удружили можда би имали веће могућности за глобални тренд.
Друга ствар су агенције које имају своје лабораторије. То је стари тренд у Европи, али на Балкану још увек нема агенција које имају лабораторије. Говорим о правим лабораторијама. Научници који раде унутра. То је некакав одговор старт-упа, са стране агенција.
У којој мери су наше агенције с једне и клијенти с друге стране заиста спремни за храбре и иновативне кампање? Да ли се и због чега плашимо?
Није толико важно да ли су спремни, важно је да ли ће преживети они који постављају стандарде или они који их следе. Сваки клијент треба то да зна, а и свака агенција. Преживеће они који имају добре тимове, пуне срећних људи који су спремни за нове авантуре. Важно је да се ради са добрим тимом. Добри клијенти - добра агенција. Само срећни људи који се не боје новог могу да направе велики корак. Сећам се како је Брансон говорио: "Клијенти не долазе прво, прво долазе људи који траже посао. Ако своје запослене третирате са бригом они ће бринути о вашим клијентима." Исто ово важи и за однос клијент - агенција.
Који је, из Вашег искуства, “тајни састојак” за идеју која опстаје, односно за квалитетну кампању која ће оставити траг?
Не постоји рецепт, нити тајни састојак. Постоји успешна кампања и неуспешна. Постоје додуше и кампање које су успешне, али не и одговорне према друштву. Адвертајзинг треба да постане одговоран према друштву и не само да се мери успехом. Кампање којих се сећамо и које нам буде добре емоције и након 20 година успешне су кампање. Колико њих је и одговорно можете видети и сами.
Зашто је важно да једно тржиште има национални креативни фестивал и зашто би струка требала да стање иза њега?
Верујем да национални фестивал уједињује тржиште. То је место где се сви из једне земље сусрећу са њиховим успехом. Такође, национални фестивал је добар ако од њега постоји могућност за светске кампање. Национални фестивал који фаворизује само национални хумор није добар.
Конкурс за награде КАКТУС 2017 отворен је до 20. септембра. Условеконкурса, пропозиције и категорије, као и пријавни формулар и Правилник о раду жирија, можетепогледати nasajtuwww.kaktus.rs.
Награде ће бити свечано додељене на трећем националном Фестивалу интегрисаних комуникација – КАКТУС 2017, који ће бити одржан 1. и 2. новембра у хотелу Crowne Плаза у Београду.