ОВАЈ БИЗНИС И У СРБИЈИ ПРОСТО ЦВЕТА! Посао који је у ЕКСПАНЗИЈИ, а може и јако добро да се заради!
Када је с почетка пролећа 2020. наступила пандемија ковида-19, убрзо је постало јасно да ће једна врста пословања бити у зениту и вероватно трајно завладати тржиштем.
Тренд се одавно проширио светом, али је почео да доминира откако је кренула корона. Рецимо, Британци су пре пандемије месечно давали око 38 фунти за храну за понети и доставу, а сада дају 53 фунте.
Ако сте одмах помислили на онлајн свет - куповину и продају путем интернета, потпуно сте у праву.
Са Travellandom луксуз никад ближи - Дубаи од 619€ - Рас Ал Каимах од 599€
ЖЕНЕ НА СЕЛУ БЕЗ СТАЛНИХ ПРИМАЊА: Држава решава то питање и даје чак 50.000 евра, ово су услови
ДА ЛИ ЋЕТЕ ПРЕ НА ПОСАО, ИЛИ У БАНКУ - НЕМА СЕ ВРЕМЕНА ЗА ОБА: Зашто шалтери раде до 17х - стигло објашњење
Ресторани су морали да држе кључеве у бравама током значајног дела прошле године, а спас су пронашли у онлајн достави: поручивало се све, од кинеске хране, преко пица и бургера, па до куваних јела. Наравно, и саме модне и остале радње су опстале управо захваљујући том моделу.
Ипак, веће су шансе да се одржи доминација поручивања хране путем мреже, него свега осталог. Људи су и даље жељни обилазака продавница и хоће да испробају и тестирају ствари уживо, било да је реч о одећи или душеку.
С друге стране, онлајн наручивање хране је и пре короне многима био један од учесталих "хобија", посебно у ситне сате и викендом. Шта грађани Србије највише поручују онлајн, када говоримо о храни?
На првом месту је помфрит, а онда следе пљескавица, бургер, паста карбонара, храна из КФЦ-а, гирос, флаширана вода, паста болоњезе, бурито и на крају пица каприћоза.
Такође, како смо недавно писали, наши људи овим путем све чешће поручују и домаћа традиционална јела, као што су супе, пасуљ, сарме, пуњене паприке.
Тренд се одавно проширио светом, али је почео да доминира откако је кренула корона. Рецимо, Британци су пре пандемије месечно давали око 38 фунти за храну за понети и доставу, а између пролећа 2020. и 2021. - та бројка се "попела" на 53 фунте месечно, по особи.
Дакле, један Британац просечно потроши 15 фунти више месечно у пост-ковид ери, на ову врсту задовољства.
Некоме потребне године, њима су били довољни месеци
Занимљиво је да је овај сектор рапидно напредовао: за такве промене неком бизнису обично треба три до пет година, а у овом случају - све се одиграло за неколико месеци. Дакле, криза повезана са короном, односно карантинске мере - на нека пословања утицала је позитивно.
Велики ланци брзе хране, укључујући Бургер Кинг и Мекдоналдс, такође кажу да очекују експанзију бизниса испоруке хране на кућну адресу. И када прође пандемија, ове навике ће остати.
То видимо и на основу појачане потражње за радницима, пре свега возачима и достављачима. Такође, расте број приватних фирми које раде преко апликација као посредници између ресторана и купца.
У марту смо писали, на основу података Центра за истраживање јавних политика, да у Србији има око 356.000 корисника апликација за доставу хране, те да они у просеку храну наручују 2,7 пута месечно и да те доставе просечно вреде око 1.300 динара.
Сада је ситуација, вероватно, још више узнапредовала.