Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ДРЖАВА ДАЈЕ ВИШЕ ОД 500.000 ДИНАРА СВАКОМ СРБИНУ: Нова одлука Владе Србије, постоји само један услов

28.06.2024. 12:30
Novac
Новац / Извор: Shutterstock

Држава даје 5.000 евра свим Србима.

Одлука владе Републике Србије да се уложи новац у екологију довео је до тога да ће сваки становник Србије добити по 5.000 евра. 

Како би сте добили новац, једини услов је да сте грађанин Србије са пребивалиштем на територији наше земље.

Новац ће грађани Србије моћи да искористе искључиво као подршку за куповину електричног аутомобила

Председник Србије Александар Вучић је у свом обраћању 24. јуна говорио о производњи електричних аутомобила у Крагујевцу и најавио је додатну помоћ државе за све оне који се одлуче да купе електрични аутомобил.

- Производићемо електрични аутомобил у Крагујевцу, што доводи до нових проблема. За сваки ауто електрични добићете стимуланс. Од државе ћете добити 5.000 евра за сваки електрични аутомобил, још и више ако је домаћи аутомобил - изјавио је председник Вучић током свог обраћања.

Субвенције за куповину електричних аутомобила у Србији

Подсећамо, последњих неколико година сви грађани који су се одлучили на куповину електричног аутомобила имали су новчану помоћ државе.

Влада Србије обезбедила је субвенције за куповину еколошки прихватљивијих возила на електрични погон, усвојивши Уредбу о условима и начину спровођења субвенционисане куповине нових возила на електрични погон. Субвенције су остале у истом појединачном износу као и прошле године, али је за ову помоћ државе ове године опредељен готово милион евра мањи износ него лане.

За ову годину за куповину возила на електрични погон планирано је издвајање 1,45 милиона евра, што је 170 милиона динара, док је прошле године тај износ био 2,5 милиона евра, односно 294 милиона динара. Субвенцију могу добити грађани, предузетници и компаније. За куповину возила одобрава се подршка од 250 до 5.000 евра, а захтеви се подносе Министарству заштите животне средине закључно са 31. октобром.

Средства за подршку приликом куповине електричних возила сматрају се и једном од мера за унапређење квалитета ваздуха и животне средине.

Из Асоцијације увозника сматрају да је уредба Владе о субвенционисању куповине нових возила искључиво на електрични погон добра вест, али да је са становишта позитивног утицаја на животну средину потребно укључити и "плуг-ин" хибриде. Тим аутомобилима се, возећи искључиво на електро мотор, може постићи аутономија од 50-70 километара, што значи да се у градским срединама, где је и највеће загађење, могу возити готово искључиво на ту врсту погона.

- Уколико направимо паралелу са светом, пре свега Европом, сегмент где ми изразито заостајемо је електрификација. На сегменту хибрида видимо помак на нашем тржишту, али електрична возила су у малом проценту учешћа. Важно је да се оријентишемо, пре свега и Европа, под притиском строгих регулатива одриче традиционалних видова погона и иде ка електрификацији и наравно електричним возилима. Ми морамо на много нивоа да деламо. Не постоји земља где су се електрична возила почела да се развијају, где није развијана инфраструктура и где нема субвенција. Субвенције имамо, оне су коректне, али оно што је мало забрињавајуће јесте најављено смањење буџета од скоро милион евра и то је демотивишуће, али ипак постоји буџет и надамо се да ће држава додатно реаговати - рекла је пре неколико месеци Александра Ђурђевић, председница Српске асоцијације увозника возила и делова и ЦЕО Делта Ауто.

Колико има електричних возила у свету?

Подршка за куповину електричних возила је мера подстицаја која постоји у многим државама како би се смањио број возила која користе фосилна горива. У Европи је, процентуално, највише електричних аутомобила у Норвешкој − више од 15% од укупног броја возила, у Холандији, Данској, Шведској, Исланду − око 2%, а у Немачкој 1,3%.