ЦРНОГОРЦИ КУМИЛИ ЕВРОПУ ДА ИМ ПОМОГНЕ ОКО КИНЕСКОГ ДУГА: Сад је стигло и званично саопштење, ово је потоп!
ЕУ одбила да помогне Црној Гори у отплаћивању кинеског зајма за "најскупљи ауто-пут на свету"
Поводима захтева Црне Горе за помоћ од ЕУ у отплаћивању кинеског зајма од милијарду долара, из Брисела поручују да неће отплаћивати дугове Црне Горе.
ЦРНА ГОРА НА РУБУ ФИНАНСИЈСКОГ КРАХА ЗБОГ "НАЈСКУПЉЕГ АУТО-ПУТА НА СВЕТУ": "Ово је геополитички кошмар!"
ПОЖУРИТЕ, ЗА 21.000 ЕВРА МОЖЕТЕ КУПИТИ ДВЕ ПОРОДИЧНЕ ЗГРАДЕ! У понуди и стан у Београду по невероватној цени
"МАТАРУШКА И БОГУТОВАЧКА БАЊА" НА ПРОДАЈУ! Стечајни управници ставили "на добош" цео комплекс, позната и цена
- Радимо много са Црном Гором како бисмо им помогли на путу усклађивања са ЕУ страндардима и у рефромама. То ћемо и наставити, али нећемо отплаћивати њихове дугове према трећим странама - каже портпарол ЕУ, Петер Стано.
Стано додаје да је ЕУ већ показала забринутост када због "друштвено-економских и финансијских ефеката неких од кинеских иневстиција у Црноиј Гори".
Он наглашава да постоји ризик од макроекономског дисбаланса и дужничког односа Црне Горе према Кини, а да питање о мотивацији за предузимање таквих корака и послова првенствено треба поставити властима у Подгорици.
- Када је реч о корацима партнерских земља који се односе на узмимање зајма или улазак у економске односе са другим земљама, свака држава може да успоставља своје иневестиционе циљеве - објашњава Стано.
У Бриселу наглашавају да је ЕУ највећи давалац финансијске помоћи Црној Гори и њен највећи трговински партнер.
Подсећа се и да ЕУ има економски и инвестициони план за Западни Балкан који мобилише до 9 миљарди евра за инвестиције у области траснпорта, енергије, одрживог развој, дигиталне и зелене транзиције.
Конкретно, црногорски зајам се односи на изградњу пута који граде Чајна Роад и Бриџ Корпорејшн, а који је Црна Гора потписала са кинеском ЕкИм банком.
Прва деоница од 41 км, што је четвртина укупне дужине, коштала је 20 милиона евра по км, што је, према проценама стручњака, чини једном од најскупљих деоница аутопутева по километру на свету.
Према писању Фајненшнал Тајмса, ЕУ је изразила спремност да помогне, али напомиње "да ће бити тешко пронаћи одговарајуће финансијске инструменте за то".
- Политички желимо да помогнемо. Али величина зајма је непропорционална величини економије, тако да механика још није очигледна - изјавио је неименовани званичник ЕУ за Фајненшал Тајмс уз напомену да пројекат аутопута није у складу са стандардима ЕУ.