ГЕНЕРАЛНИ ДИРЕКТОР "ТЕЛЕКОМ СРБИЈА" ЛУЧИЋ: Зарађујемо четири пута више него прошле године
Компанија "Телеком Србија" се налази у великој пословној експанзији.
Покренула је велики инвестициони циклус. Упркос критикама конкуренције да је то бацање државних пара, генерални директор "Телекома" Владимир Лучић у интервјуу "Новостима" каже да је овај амбициозни план даје резултате какве су и очекивали.
- Можемо са поносом да кажемо да смо по званичном извештају РАТЕЛ-а, на крају прве половине ове године постали број један оператор у свим категоријама. И фиксној телефонији и мобилној, као и по броју интернет и ТВ претплатника - открива Лучић. - Оно што је најбитније и даље имамо природан раст у броју корисника мобилне, интернета и ТВ што показује да ће наше тржишно учешће и даље расти.
НОВА ПРАВИЛА ЗА ТАКСИСТЕ! Старт ће сада бити ПАПРЕН, сва возила ће бити у белој боји?
У ОВОЈ СРЕМСКОЈ ОПШТИНИ ПОСЛА ИМА ПРЕКО ГЛАВЕ: Фирме се отимају за раднике, у просеку се свака друга кућа бави бизнисом
Потписан уговор са немачком банком: Регионална депонија у Врању и остали еколошки пројекти приоритет су Владе Србије
Да ли тај раст значи и повећање зараде?
- Што се тиче прихода "Телеком Србија" је имао рекордан раст прихода од девет одсто у односу на прошлу годину и порасли су за више од 4 милијарде динара. Такође и Ебитда (профит пре опорезивања и амортизације) је порастао за 20 процената. Профит за првих шест месеци је више од четири пута већи него лане. Добре пословне резултате "Телекома" пратила су и друге чланице групе. Оно што можемо са задовољством да истакнемо јесте да смо и поред значајна инвестиционе године за првих шест месеци обавезе према банкама смањили за преко осам милијарди динара (скоро 70 милиона евра). Значајно повећање прихода и повећање профитабилности уз смањење задужености и лидерску позицицију у свим категоријама показују да наша компанија има капацитета за даља ширења у региону.
На каналима Арена спорт стартовала је шпанска Примера лига, као и португалско првенство. Колико вам је овај пословни потез донео?
- Спорт је несумњиво најбитнији садржај који одлучује корисника ког ће оператора да узме.
Осим шпанске и португалске лиге напоменуо бих да ове године имамо и све утакмице Лиге шампиона и Лиге Европе. Добар спортски садржај нам је омогућио већи раст броја корисника у Србији, БиХ и ЦГ али и ширење Арене у региону. У задње две године Арена је значајно повећала своју присутност у Словенији, Хрватској и Македонији.
- Морам да истакнем да смо у првој половини године урадили неколико добрих пословних потеза у консолидацији наше фирме - каже Владимир Лучић.
- Све кабловске оператере који су били спојени у "Супернову" спојили смо са "Телекомом" и сада имамо једно правно лице, а то ће нам омогућити даљи раст прихода и рационализацију трошкова. Спојили смо такође нашу МТС банку са Поштанском штедионицом и тиме смо постали власник 10% једне велике и перспективне банке.
Велика бура се подигла због успеха "Телекома" да својим претплатницима од следеће јесени омогући и преносе енглеске Премијер лиге. Шта вашој компанији доноси овај уговор? А, шта добијају грађани?
- Грађани добијају оно што су свих ових година желели, а то је сав квалитетан фудбал на једном месту. Енглеска Премијер лига јесте најквалитетније фудбалско такмичење и добијањем њених права на шест година наша компанија је обезбедила значајно повећање прихода кроз повећање броја корисника у "Телекому Србија" и њеним ћеркама фирмама у Србији, БиХ и Македонији, кроз повећање броја корисника саме Арене у шест земаља бивше Југославије као и значајно повећање маркетинг прихода. Ово је први пут да један спортски канал има тако добру понуду спорта и потпуно сам сигуран у исплативост оваквог пословног потеза.
Највише напада на "Телеком", али и на вас лично стиже из медија који су у власништву бизнисмена Драгана Шолака. Како коментаришете да конкуренција користи своје канале за критику, па чак и сатанизацију ваше компаније, не либећи се да у све умеша политику?
- Коришћење сопствених канала у кампањи против "Телекома Србија" од стране наше конкуренције је евидентна злоупотреба доминантог положаја. Осим низа неистина које су речене за нашу компанију, а за које већ водимо судске процесе у Србији и Швајцарској, они су злоупотребили и појам слободе медије. Наиме било који наш покушај да у тржишној утакмици узмемо корисника СББ то је представљано као удар на слободу медија. Кампања је ишла дотле да се и изградња оптичке инфраструктуре која је основна потреба савремених телекомуникација у свету политизовала. Овде се ради о класичном таблоидоном покушају да се компанија континуираном кампањом заустави, а људи који је воде уплаше. Међутим, таква кампања од конкуренције даје нам додатну мотивацију да будемо још успешнији на тржишту и сигурно да нас такви покушаји неће зауставити у јачању лидерске позиције.
Одскоро сте отворили компанију у Северној Македонији, какви су вам планови у тој земљи?
- Наш циљ је даље ширење у региону, Северна Македонија је перспективно тржиште где са нашим знањем, понудом у садржају и сервисима можемо бити битан телекомуникациони играч - да у сваком случају повећамо приход, профит и вредност наше компаније.