Јапан усмерава бизнис на тишину: Услуге без разговора у ресторанима, продавницама и таксијима!
У Јапану се све више шири тренд који је усмерен на пружање услуга без разговора.
Овај тренд није само новост, већ се убрзано шири у различитим индустријама, од фризерских салона до такси служби, а све у циљу удовољавања потребама потрошача који преферирају минималну вербалну интеракцију. Разлог за ову промену лежи у жељи купаца да избегну необавезно чаврљање и социјалну интеракцију која није нужна, што је постало посебно изражено током и након пандемије COVID-19.
Један од примера овог тренда је јапанска такси компанија Куроко – Sanwa Кооцу, која је увела специфичан начин вожње. Њени возачи обучени су у традиционалну народну одећу и комуницирају са путницима само путем гестова или писаних порука, чиме се избегава вербална комуникација. Ова услуга је одговор на растући број људи који не желе или не могу да учествују у разговорима са таксистима, сматрајући то непријатним или непотребним.
Поред таксија, овај тренд се проширио и на друге индустрије. На пример, у ресторанима и продавницама широм Јапана, многе услуге се нуде уз минималну вербалну интеракцију. У фризерским салонима, клијентима је омогућено да се шишају без разговора са стилистима, док неки ресторани нуде тихе столове или чак комплетну услугу у тишини. Овај тренд је постао популаран међу Јапанцима који желе да избегну друштвене обавезе и пруже себи опуштање без додатних разговора или објашњења.
Јапанци су, дакле, препознали пословну прилику у овој потражњи за „услугама у тишини“, што се одражава у све већем броју предузећа која се прилагођавају овом захтеву тржишта. Иако може изгледати необично за западни свет, у Јапану се овакви трендови сматрају начином да се задовоље потребе потрошача, те да се тржиште додатно сегментира према жељама купаца.
Овај феномен, осим што задовољава специфичне потребе купаца, такође показује све већи тренд у друштву – потребу за приватношћу и смањењем социјалних притисака у свакодневном животу.
Примера ради, у фризерском салону Хаир Воркс Цредо у токијском кварту Сетагаја, муштерије могу да изаберу један од три приступа приликом шишања: 1) нормално причање, 2) мање причања и 3) потпуно ћутање. Овај салон нуди могућност да клијент на почетку услуге одреди да ли жели разговор са фризером, што је услуга која се прилагођава личним преференцијама и потребама купца. Овај модел омогућава клијентима да се опусте и да уживају у услузи без друштвених обавеза које могу носити свакодневни разговори, посебно у стресним ситуацијама као што је шишање.
За многе купце, тишина постаје луксуз, а у Јапану се све више услуга прилагођава том захтеву. Чак и у ресторанима, где се очекује одређена услуга и интеракција са особљем, постоје опције за оне који желе тишину. Овај тренд показује да, иако је сектор услуга дуго био повезан са интеракцијама и комуникацијом, нове генерације потрошача све више теже приватности, личној удобности и смањењу социјалног стреса.
У сфери превоза, као што је већ поменуто, такси компаније попут Kuroko-Sanwa Кооцу нуде возаче који комуницирају само гестовима и писањем, омогућавајући вожњу у тишини, док возачи у традиционалној одећи уносе елемент јапанске културе и традиције, чиме је створен јединствен амбијент.
Овај тренд није само прилагођавање потрошачким жељама, већ и одговор на шири друштвени феномен – повећану потражњу за приватношћу и смањење обавеза у свакодневним интеракцијама. Потрошачи сада могу бирати услуге које одговарају њиховој жељи за смањењем социјалних притисака и уживању у животу без сталних разговора.
Кроз овај феномен, Јапанци су препознали пословну прилику и трансформисали сектор услуга, пружајући све више опција за тишину и приватност. Овај тренд се вероватно неће зауставити у блиској будућности, а може постати модел који ће се ширити и у другим деловима света, где су слични захтеви за тишином и приватношћу већ у порасту.