ЈОШ ЈЕДНО ПОСКУПЉЕЊЕ ЧЕКА ГРАЂАНЕ: Банке подижу цене својих услуга, тарифе и 70 одсто веће него раније
Услуге банака широм Србије поскупеле су од почетка ове године.
Одржавање рачуна, исплата готовине, СМС обавештења, коришћење банкомата и друге уобичајене банкарске услуге од почетка ове године поскупеле су од 15 до 60 одсто.
Још током децембра, банке које су спремиле нове тарифнике, обавестиле су своје клијенте преко интернета и мејлом.
Улажу у будућност - Меридиан стипендира најбоље домаће студенте
КРАЉИЦА ЕЛИЗАБЕТА II РАСПИСАЛА КОНКУРС: Тражи се радник у Бакингемској палати, а плата је ПАПРЕНА
НИЧЕ НОВО НАСЕЉЕ У БЛИЗИНИ БЕОГРАДА: Простираће се на ДВА МИЛИОНА КВАДРАТА, а у њему ће живети 10.000 становника
Тако, од почетка овог месеца, у појединим банкама, вођење платног рачуна и осталих динарских рачуна кошта 190 динара.
За СМС обавештења током месеца ће уместо 70 бити потребно 100 динара, а минимална накнада за исплату кеша коришћењем платне картице на банкомату или шалтеру друге банке, уместо 150 коштаће - 200 динара.
За 200 динара, или готово 70 одсто поскупеће услуга за замену картице ако је украдена или изгубљена, уместо 300 на 500 динара. Уведена је и накнада за упит стања на банкомату уз помоћ кредитне картице од 40 динара.
Провизије на банкоматима
Нове провизије за подизање новца са свог банкомата кредитном картицом Еуробанке кошта најмање 200 динара, код Уникредит 250, а Адико - 240 динара. За исту услугу, Комерцијална банка наплаћује од 100 до 150 динара, Креди агрикол 60 динара.
Провизија за подизање новца са банкомата или шалтера друге банке платном картицом Еуробанке сада је најмање 200 динара, Комерцијалне 60 динара, Халк банке 20, Банке Поштанска штедионица 50, Интезе 90, а у Рајфајзен банци 210 динара.
Провизија за подизање готовине на банкомату банке код које грађани немају рачун према новом тарифнику износи од 20 до 240 динара за најниже износе.
Из Удружења банака кажу да је према Закону о банкама, свака у обавези да донесе и објави Опште услове о пословању. Кажу да им банке не достављају измене ценовника и да је то пословна политика сваке од њих.
Тврде да нема устаљених правила и да свака банка доноси своју тарифну политику, али да корекција цена не иде увек у правцу повећања и да се често дешава да се цене накнада за поједине услуге снижавају, као и да су многе бесплатне.
Из Народне банке Србије кажу да банке у складу са Законом о платним услугама, имају обавезу да информишу своје кориснике писменим путем - најмање два месеца раније.
- Корисник платних услуга није дужан да прихвати повећање накнада за платне услуге које банка пружа и може раскинути оквирни уговор с банком без плаћања накнаде и других трошкова - објашњавају у НБС.
- Банке морају најкасније 15 дана пре почетка примене, на видном месту у пословним просторијама и на интернет-страници да истакну трошкове које наплаћују корисницима - додају.
Како у НБС кажу, свака банка је самостална у одлуци о цени својих услуга, али свакој је у интересу да има конкурентну понуду. На тржишту наше земље послује 26 банака, 14 платних и две институције електронског новца.
Како да лакше одаберу где ће имати рачун, грађани могу сазнати преко информативног прегледа накнада пружалаца платних услуга повезаних с платним рачунима, које објављују НБС на својој страници.