Како је корона утицала на брендове - директорка маркетинга компаније Хеинекен Србија открива њихово искуство
Дани ванредног стања и оштре мере уведене због пандемије коронавируса нису били идеални за пословање скоро ниједног бизниса, како у свету тако и код нас, па ни за пиварску индустрију.
Неда Ђокић, директорка маркетинга компаније ХЕИНЕКЕН Србија објашњава како се овај светски гигант носио током пандемије COVID-19.
Непуних шест месеци откако сте дошли на чело маркетинга огромне компаније као што је ХЕИНЕКЕН Србија, догодила се оваква једна глобална криза. Како сте се снашли у овој заиста непредвидивој ситуацији?
- Већ са првим назнакама кризе, наш мото је био да се припремимо за најгори сценарио, а да се надамо најбољем. Управо из тог разлога почели смо са применом свих мера опреза, много пре него што је у Србији регистрован први случај.
Организовали смо рад од куће који је захтевао нови, агилни приступ. Истовремено, у потпуности смо заштитили и одржали континуитет рада наших пивара. Одржавали смо редовну комуникацију са тимовима како бисмо дискутовали о актуелним променама на тржишту, као и новим куповним навикама потрошача и заједно доносили одлуке на дневном нивоу.
Сви тимови унутар наше компаније остали су веома мотивисани и укључени у пословне планове, које смо морали да ревидирамо и фокусирамо. Сви су се потрудили да производи буду доступни, како на рафовима, тако и у свести наших потрошача, и то кроз примерен тон комуникације и поруке које смо им слали.
Неке компаније су у Србији наставиле са оглашавањем и током ванредног стања, док су се друге повукле. Коју маркетиншку стратегију је ХЕИНЕКЕН Србија усвојио и зашто?
- Верујемо да је комуникација кључна у свим кризним ситуацијама, па тако и у овој. Комуникација коју кроз све наше брендове негујемо са својим потрошачима је транспарентна и континуирана, а друштвена одговорност, сензибилитет и брига за потребе потрошача окоснице су око којих смо градили наше поруке током кризе. Иако је наставак кампања сада апсолутна нужност, маркетинг у доба кризе коронавируса има посебна правила. Посматрајући конзумацију медијског садржаја током ванредног стања, приметили смо значајан пораст сати емитовања телевизијског садржаја. Међутим, тај пораст емитовања био је условљен програмом информативног садржаја, што нам говори о изузетној забринутости јавности у вези са вирусом COVID-19.
Зато смо одлучили да наше бренд приче преместимо на друштвене мреже, преносећи примерене поруке, које су биле у складу са мерама владе, позивајући на поштовање истих, уз фокус на "останимо код куће". Тако смо кроз наш бренд Лашко, у сарадњи са Игором Ракочевићем, Бранком Лазићем и Владимиром Штимцем покренули изазов који смо подстакли своје пратиоце да буду креативни, и од ствари у кући импровизују терен и кош, како би време у карантину провели на забаван начин.
Истовремено, кроз наш бренд Зајечарско, кампањом "Није важно које пиво пијемо, све док смо сви безбедни", послали смо поруку да је само питање времена када ћемо се опет окупити за столом и уживати у нашем омиљеном пиву са онима које волимо.
Коронавирус код нас полако јењава и људи се са опрезом враћају виђању и дружењу са драгим особама. Да ли већ сада примећујете неку значајну промену у понашању потрошача?
- Пандемија COVID-19 променила је погледе и понашање потрошача. Брендови ће у наредном периоду морати још боље да негују своје кориснике и воде рачуна о њиховим социјалним и психолошким потребама.
Имајући у виду да су се млади вратили у кафиће и ресторане, остаћемо поуздан партнер ХОРЕЦА сектора, који је један од најпогођенијих овом кризом, те ћемо заједничким снагама креирати понуде за наше потрошаче.
Када је реч о мало старијој популацији, нова реалност је да они пре бирају окупљање у природи у мањим круговима људи, односно у својим домовима. То нуди нове могућности за пласирање одређених паковања наших производа, која ће пратити кампање.
Како се пандемија одражава на компанију на глобалном, а како на локалном нивоу?
- ХЕИНЕКЕН је на глобалном и локалном нивоу осигурао своје пословање доприносећи континутираном и несметаном пословању тржишта и привреде уопште. Ово се пре свега односи на начин размишљања о будућем пословању наше компаније, начину рада, безбедности и здравља запослених.
На локалном нивоу бићемо присутни као и до сада како бисмо потрошацима пружили подрску и тренутке правог уживања у нашем пиву.
Као компанија која здравље и безбедност запослених ставља изнад свих финансијских параметара, проналазимо обазрив баланс – враћање редовним пословним токовима, али на исправан начин, онај којим се осигурава безбедност запослених, али и да буде у складу прописаним мерама заштите јавног здравља.
Како је COVID-19 утицао на вас лично?
- Као и сви морала да се прилагодим новим околностима, не само на пословном, већ и на приватном плану. Рад од куће био је нови изазов за мене, међутим веома брзо сам увидела његове предности. Боравак код куће омогућио ми је да са породицом проводим много више времена него раније и у томе сам уживала.
Мишљења сам да смо из овог карантина сви изашли са неким животним поукама, али и добрим навикама које смо стекли. Здравље нема цену - зато га треба чувати. Време је пролазно - зато се посветите онима које највише волите, поштујте мере опреза и будите безбедни.