КАЗНА 30.000 ДИНАРА КО НЕ СТАВИ МАТИЧНИ БРОЈ НА ВРАТА!
Овако ће муштерије лакше долазити до информација о објекту
Сви ресторани, хотели, кафићи и други угоститељски објекти у Србији морају на вратима да истакну матични број фирме, иначе ће платити казну од неколико десетина хиљада динара. Овом пропису подлежу и туристичке агенције.
На врата многих објеката широм Србије, а нарочито у Београду, недавно је закуцала туристичка инспекција, која од власника захтева да на вратима истакну матични број, уз претњу казном 30.000 динара за фирму, плус 6.000 за одговорну особу.
Упркос временским непогодама: БИЋЕ ПШЕНИЦЕ И ЗА ИЗВОЗ!
Ана Брнабић на конференцији о заштити интелектуалне својине: Успоставити транспарентан систем који би омогућио тачност и проверу података!
Власници неколико ресторана и агенција у Београду збуњени су захтевом инспектора.
- Дошли су позивајући се на неки нови закон и рекли да што пре, поред имена ресторана и радног времена, додамо и матични број. Мени је то чудно, не разумем сврху, осим да је то беспотребно компликовање пословања - каже власник једног престоничког ресторана.
С друге стране, Вера Божић Трефалт, помоћник министра трговине, туризма и телекомуникација, објашњава да је матични број фирме попут имена и презимена човека и служи да што пре дођемо до информације о угоститељском објекту у ком смо били, а нисмо задовољни услугом. Ради се, појашњава она, о новим одредбама Закона о угоститељству, као и Закона о туризму, које су ступиле на снагу 22. марта 2019.
- Када долазите у неки ресторан, пицерију, кафић, хоћете да вам буде лепо. Међутим, може се догодити да дођете у ситуацију да се расправљате, јер вам, на пример, нису дали рачун. Онда кажете: "У реду", изађете напоље и на вратима видите матични број. Затим га на АПР проверите и поднесете пријаву коме треба - каже она.
Промоција Западног Балкана пред међународним инвеститорима
Добра вест за све: Почетком јула градња аутопута Кузмин-Сремска Рача
СРПСКИ ГРАЂЕВИНЦИ ЦЕЊЕНИ У СВЕТУ: Наше фирме парирају највећим светским компанијама
Ипак, економиста Љубомир Маџар навео је да би туристичка инспекција требало да се бави озбиљнијим стварима уместо што компликује рад угоститеља јер је управо то привредна делатност која се у нашој земљи убрзано развија. Стога је, како каже стручњак, покретач домаћих инвестиција, а самим тим запошљавања и развоја:
- Ресторани, кафићи и други угоститељски објекти не би требало да буду оптерећени додатним административним стварима и трошковима, јер они стварају доходак, пуне буџет и локални и централни. Боље пословање ових објеката запошљава више људи, ствара капитал који даље одлази у инвестиције -