Коридори Србије: На југу и истоку направљено скоро 200 мостова
На јужном краку је изграђени свих 107 мостова, а на истоку су од укупно 87 мостова
На јужном и источном краку Коридора 10 у Србији направљена су 194 моста, од чега још само три треба да се заврше, речено је данас у Коридорима Србије.
Прочитајте и :
На јужном краку је изграђени свих 107 мостова, а на истоку су од укупно 87 мостова још само три у изградњи.
Јужни крак
Када је реч о јужном краку (Е75) Коридора 10, остало је још да се заврши око 34 км аутопута.
Гради се аутопут кроз Грделичку клисуру дужине 26,3 км и још осам километара на деоници Српска Кућа - Левосоје код Бујановца.
Аутопут у клисури ће има две велике петље Предејане и Владичин Хан, као и два тунела: Предејане од 1.000 метара и Манајле од 1.800 метара.
Преостале деонице биће пуштене у саобраћај сукцесивно у току ове године.
Површина заштићених косина у Грделичкој клисури је око 154.000 метара квадратних, у дужини од око 7,5 км.
У зони заштите косине Момин камен (ЛОТ 5) изминиран је до сада око 482.300 метара кубних материјала од укупно 620.000 кубика.
Укупна уговорена вредност радова је 355 милиона евра.
На преосталих 26,3 км кроз Грделичку клисуру изводили су се интензивни радови протекле грађевинске сезоне, као и претходних недеља упркос ниским температурама.
У тунелу Предејане почели су крајем јануара асфалтерски радови у десној цеви и у асфалтиране су до сада у обе цеви два слоја асфалта, а завршни слој биће постављен чим то временски услови дозволе.
- Тиме ће комплетно бити завршен тунел Предејане, а самим тим тај лот ће бити први који ћемо заврсити од укупно шест лотова - наводе у Коридорима Србије.
Санирањем клизиста код тог тунела грађевински је решена и најкритичнија тачка на градилишту.
У августу прошле године започети су асфалтерски радови уз заврше радове на мостовима, радови на стабилизацији косина и до сада је асфалтирано 13 км у једном и два слоја асфалта.
Такође, у августа прошле године спојен је и најдужи мост на јужном краку - Врла дужине од 644 метра на деоници од тунела Манајле до Владичиног Хана.
Источни крак
Аутопут на источном краку Коридора 10 (Е80) у Србији, од Ниша до Димитровграда у дужини од 86,8 км, имаће и пет тунела: Банцарево дужине 705 метара, Сопот 184 метара, Сарлах 477 метара, Пржојна Падина 350 метара и Прогон 1.108 метара.
Такође, на том делу Коридора 10 су пројектоване и четири петље: Димитровград, две петље код Пирота и Бела Паланка.
У Коридорима Србије кажу да је грађевинска сезона била веома успешна и да је урађен завршни слој асфалта на деоницама Црвена Река - Чифлик и Чифлик - Станичње у дужини од 25 км.
Такође, пуштено је у саобраћај 55 км аутопута од Црвене Реке до Димитровграда.
Завршени су сви радови на опремању тунела Прогон и Пржојна Падина електромашинском опремом и пуштена је у рад наплатна рампа у Димитровграду.
У протеклом периоду завршили смо и пустили у саобраћај Сектор 5А у дужини од 5,5 км који је део аутопута Станичење - Пирот исток у пуном профилу и два километра у пуном профилу код косине Градиње код Димитровграда. Успели смо и ту косину да савладамо, са које је ископано и превезено близу милион кубних метара материјала.
Уз завршетак свих тих радова вршиће се истовремено технички пријем и припрема за примопредају поменутих деоница.
За ову грађевинску сезону остало је да се заврши најтежа деоница, а то је Банцарево - Црвена Река у дужини од 12,3 км, са којом ће бити пуштена у саобраћај завршена деоница Просек - Банцарево дужине 9,4 км.
Преостаје и завршетак преосталих радова у дужини од 4,3 км на деоници Станичење - Пирот, опремање тунела Банцарево, Сопот и Сарлах електромашинском опремом.
Такође, у току је и изградња везе између аутопута и улице Георги Димитров у Димитровграду кроз пословну зону у западном делу Димитровграда, на основу захтева општине Димитровград, посебног налога инвеститора и уз сагласност кредитора Светске банке.
Укупна вредност радова је 370 милиона евра.
На траси Коридора 11 у Србији, у току је и изградња тзв. Ипсилон крака Коридора 10 односно обилазнице око Суботице до Келебије у дужини око 24 км и очекује да ће све бити завршено у 2019. години.
На обилазници Суботица преостали су радови на изградњи 11 км Сектора 1, од Келебије до укрштања са Сомборским путем.
У току је измена грађевинске дозволе и препројектовање последњих 1.350 метара до граничног прелаза Келебија. У 2017. завршено је око 5,5 км на Сектору 2.
Уговор за изградњу Сектора 3 у дужини од 5,5 км од Келебије до постојећег аутопута је закључен и очекује се почетак радова у априлу ове године.
У Србији се, поред Коридора 10, гради и Коридор 11 односно аутопут Београд - Јужни Јадран до границе са Црном Гором.
Како је најављено, са завршетком две ''кинеске'' деонице Обреновац - Уб 26 км и Лајковац - Љиг 24 км ове године биће комплетиран цео ауто од Обреноваца до Прељине код Чачка у дужини од 104 км.
У Србији је 2016. на Коридору 11 пуштен у саобраћај аутопут Љиг - Прељина у дужини од 40 км.
На тој траси је и деоница Уб - Лајковац од 12,5 км коју су крајем 2014. изградили домаћи извођачи.
Такође, Кинези граде и деоницу аутопута од Сурчина до Обреновца која ће бити завршена 2019.
Кинеска компанија CCCC ће од наредне године градити и аутопута од Прељине до Пожеге, вредан 450 милона евра, у дужини од 30,9 км.
Потпредседница владе и министарка грађевинарства је 29. марта потписала са кинеском компанијом CCCC (Чајна комјуникејшен констракшен компани) Меморандум о сарадњи на пројекту Београд-Јужни Јадран за деоницу Пожега - Бољаре у дужини од 107 км.
Истиче рок: Овог викенда сви аутомобили мораће да имају уграђено ОВО
Аутопут од Пожеге до Бољара је последња неуговорена деонице аутопута Е-763 на територији Србије.
Договорено је да се заједно направи пројектно-техничка документације, која је вредна око 50 милона евра, а цела инвестиција градње аутопута Пожега - Бољаре се процењује на више од 1,5 милијарди евра.