КРИЗА И ИНФЛАЦИЈА ДРМАЈУ ХРВАТСКУ! Окрећу се јефтинијим брендовима, откривено и на којим намирницама највише штеде
Најпопуларније место за куповину у Хрватској су супермаркети у којима купује 72 посто испитаника.
Хрвати драстично више од остатка Европе приликом куповине траже начине како да уштеде, врло ретко размишљају о томе да би требало да једу здраво и углавном заобилазе скупе, премијум производе, показало је велико истраживање о стању трговине намирницама у средишњој Европи 2023. године коју је спровела компанија McKinsey&Company.
Истраживање је обухватило 4.500 испитаника у пет држава средишње Европе, а показало се како су Хрвати значајно више прешли на конзумацију јефтинијих брендова како би уштедели новац као и на јефтиније робне марке, а криза и инфлација довеле су до тога да сада на храну и намирнице троше значајнији део кућног буџета него раније и него што је то случај код потрошача средишње и западне Европе.
ШТА ЋЕ САД ДА КАЖЕ ОПОЗИЦИЈА?! Хрвати копирају Вучића - спрема се обарање цена производа (ВИДЕО)
ВЕЛИКИ ПОРАСТ ПРОДАЈЕ ЕЛЕКТРИЧНИХ АУТОМОБИЛА: У свим европским државама, осим у једној из бивше Југославије
Најгоре је старијој популацији и Генерацији X - они су се значајније више од остатка Европе изјаснили како им све већи део кућног буџета одлази на намирнице, али следе их и хрватски миленијалци који такође осећају све веће оптерећење на џеп.
Кад је у питању тип намирнице на којој се највише штеди, за Хрвате су то грицкалице и безалкохолна и алкохолна пића, а на њима понајвише покушава да уштеди Генерација X која их се према овом истраживању највише одриче, а чак 27 посто испитаника изјаснило се како у инфлацији искључиво купује на промоцијама, што је у складу с европским резултатима.
Занимљиво је такође и да се готово половина испитаника из Хрватске, њих 49 посто изјаснило да ће у случају даљњих поскупљења куповати тако да обилази трговине и купује искључиво на попусту, што је значајно више од испитаника у западној Европи (тамо је тај одговор заокружило њих 36 посто).
- Ковид-19 пандемија подстакла је многе да пронађу алтернативе својим омиљеним производима, често бирајући управо трговачке марке те су наставили да их користе и након пандемије. Очекујемо како ће овај тренд трајати због две главне предности таквих намирница, а то су доступност и приступачност. Ипак, потенцијални успех трговачких марки зависиће од перцепције потрошача о њима као производима који су упоредиви или бољег квалитета од производа познатих марки - изјавио је Марцин Новаковски, један од коаутора истраживања и партнер у McKinseyjevoj канцеларији у Пољској.
Најпопуларније место за куповину у Хрватској су супермаркети у којима купује 72 посто испитаника, а преко 60 посто их купује у дисконтним дућанима и изјављује како тамо намеравају да наставе да их купују наредних 12 месеци.