КУПИЛИ СТЕ РОБУ ПРЕКО ИНТЕРНЕТА, А НИСТЕ ЗАДОВОЉНИ?! Постоји начин да одмах повратите свој новац
Најважније је да сачувате доказ о куповини!
Да потрошач може одустати од робе купљене преко интернета чак 14 дана од када је она испоручена, а да при томе није обавезан да наведе разлог, мало је познато овдашњим купцима. Ево која су права и обавезе оних који купују на даљину.
Прочитајте и:
Карактеристика једног броја модерних купаца је да не одлазе у куповину, већ робу пазаре поручивањем преко каталога или интернет сајтова. Куповина на даљину све је заступљенија и у Србији, а број сајтова који нуде такве услуге вртоглаве расте.
Међутим, сваком се може догодити да на крају не буде задовољан производом који је стигао на његову адресу, а пракса је показала да сваки четврти потрошач враћа робу продавцу. Разлози за то су различити, али само у одређеним ситуацијама купац плаћа пенале.
Када имате право да повратите паре
Због значајне разлике у цени приликом куповине производа код домаћих и страних трговаца, све је више оних који гардеробу, технику, намештај и друго купују у иностранству. Међутим, неретко се дешава да мајица која стигне на кућну адресу не изгледа као она на слици. У Одељењу за заштиту потрошача Министарства трговине објашњавају шта купац може да учини у отм случају.
- Прво и најважније је сачувати доказ о куповини, уговор или поруџбеницу. Мало је познато да је трговац дужан да вам достави уговор, предуговорно решење, као и образац за одустанак приликом доставе робе. Следећи корак је свакако обавештавање трговца о томе да нисте задовољни достављеном робом.
- 8 дана рок је у ком продавац мора да одговори на рекламацију
- 14 дана можете да се предомислите ако сте наручили преко интернета, каталога или купили на вратима
- 15 дана рок је за решавање рекламације (изузетак су намештај и техника, када је рок 30 дана)
Дужни сте да се о томе изјасните у року од 14 дана од када је роба испоручена, а трговац је обавезан да вам врати новац у року од 14 дана од када је примио обавештење о одустанку – кажу у Министарству.
Оно што је веома важно је да је купац дужан да о свом трошку врати производ пошто је он тај који одустаје од трговине. Важно је напоменути и да немате право да вратите аудио и видео снимке и рачунарски софтвер уколико сте их отворили.
Када нема повраћаја новца
Купци преко интернета могу се сусрести и са другим проблемима. На пример, неретко се дешава да наручени комад одеће за поклон није одговарајуће величине или купљени намештај не одговара димензијама просторије.
- У овим ситуацијама производи немају објективан, реалан недостатак, те вас у том случају закон не штити. То значи да продавац није у обавези да робу замени или врати новац само зато што сте ви погрешили у процени – објашњавају из Министарства.
Они још наводе да је свакако могуће договорити се са продавцем, али је његова добра воља да ли ће рекламацију прихватити.
Рекламација на квалитет
Постоје и случајеви када се купљена роба врло брзо поквари. Уколико се недостатак на производу појавио у року од шест месеци од куповине, претпоставља се да је трговац продао робу са недостатком.
У том случају он је тај који треба да докаже да је производ био исрпаван. С друге стране, ако се недостатак појавио после шест месеци, купац је обавезан да доказује да је роба имала недостатак од почетка.