ЦЕНЕ У ТРГОВИНИ САМО РАСТУ, А СА ЊИМА ДОЛАЗИ И НЕСТАШИЦА: По продавницама све мање наше омиљене робе, увозници очајни
Кинеска роба која у Србију стижу из ове удаљене земље ускоро ће значајно да поскупи, а недостатак асортимана на тржишту је већ приметан.
Немачки економски институт је упозорио грађане да ће у наредних неколико месеци бити несташице робе из Кине. И цене ће бити знатно веће, јер су већи и трошкови. Контејнери из Кине долазе пуни, а враћају се празни, јер робе из Европе због ковида нема довољно. Проблем није заобишао ни Србију.
ОВЕ ГОДИНЕ МОРЕ НАМ ЈЕ ЗАГАРАНТОВАНО: Ипак ћемо ићи на заслужени одмор, а која правила важе у којој земљи?
ЕВРОПА СЕ ПОЛАКО ОПОРАВЉА ОД КОРОНА УДАРЦА? БДП и даље у паду, али друге бројке расту
ВОЗАЧИ, ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ! Више од 10.000 возила неће моћи да прође технички због ЈЕДНЕ СТВАРИ, а цена јој је ПАПРЕНА
Цена контејнерског превоза из Кине до Европе била је од 3.600 до 4.000 евра по контејнеру. Сада се та цена пење на 8.000 до 9.000 евра, у зависности из које кинеске луке долази.
Приоритет имају они који плаћају у претплати кинеским компанијама, а из Европе због заостатака производње морају да се враћају празни контејнери или 30 одсто натоварени. Са Америком је још гора ситуација, јер многи делови за финализацију производа из Кине касне и по неколико месеци.
- У трговини милости нема. Није поскупела кинеска роба већ њен транспорт, а то неко мора да плати. Фри шипинг остаје далеко иза нас сада се све мора добро платити, ако не желите да вам роба касни - каже Ху Јинг, директор шангајске луке.
Обим трговине Кине са 17 земаља Централне и Источне Европе достигао је 103,15 милијарди долара у 2020. години, чиме је први пут премашена вредност од 100 милијарди долара, а сарадња из године у годину је све боља.
- Кина већ сада производи 80 одсто онога што јој је потребно. Кини су једино потребне сировине и софистицирани полупроизводи. Они не долазе из Европе већ из земаља трећег света и ту је настао проблем - каже Хи Веј, економиста из Кине.
Шта се дешава код нас?
И код нас се у појединим сегментима осећа недостатак асортимана и количине кинеске робе. Наши увозници због цене превоза нису у стању самостално да закупљују веће количине контејнера, па су мала и средња предузећа окренута великим превозницима.
Како кажу, у некима од њих ми смо на реду тек у августу, и то са 30 одсто вишом ценом.