ЛЕПЕ ВЕСТИ: Србија ће производити три нова аутомобила, једно је хибрид
Ове године стиже хибридни модел 500Л.
Представници италијанског "Фијата", како се незванично сазнаје, долазили су у крагујевачку фабрику с планом да са трака у овој години крене хибридни модел 500Л, а у следећој нова "ђардинијера", као и теренац "панда крос".
РАДОСТ КОЈА НЕМА ЦЕНУ: Меридиан посетио децу на Косову и Метохији (ФОТО)
КОЛИКО ГОДИНА НАМ ЈЕ ПОТРЕБНО ДА УШТЕДИМО ЗА СТАН? Како доћи до домаћинства од 50 квадрата у центру Београда
НА ПРАГУ НОВ ПАКЕТ ПОМОЋИ? Министарство финансија: Размишља се и о подршци за незапослене грађане!
Томе се надају и запослени у шумадијској фабрици возила, који од уторка раде пуном паром после зимског одмора, дневно избацујући 400 комада 500Л. Корона је успорила све, па и одлуке великих прооизвођача аутомобила, али хибридна и електрична возила су тренутно хит у свету, и неће заобићи ни Србију. Надлежни очекују да и наши возачи полако прелазе на ову врсту аутомобила, јер су еколошки прихватљивија, не загађују животну средину.
Због тога од прошле године Влада Србије издваја средства за субвенцију управо за хибридна и електрична возила. Засад је продаја врло мала, креће се од 0,25 за кола на струју до 0,45 за хибриде у односу на укупан број продатих возила.
Јефтинији од 250 до 5.000 евра
Влада Србије је усвојила Уредбу о условима и начину спровођења субвенционисане куповине нових возила која имају искључиво електрични погон, као и возила с хибридним погоном.
Државне субвенције кретаће се од 250 евра за електричне мопеде и лаке трицикле до 5.000 евра за потпуно електрична путничка возила са до девет седишта и лака теретна возила. За путничка возила са до девет места и лака теретна која имају такозвани плаг-ин хибридни погон (код којих се батерије, осим радом бензинског/дизел мотора, могу пунити и на струјној утичници/електропуњачу), као и електрична возила с продуженом аутономијом кретања (возила која поред електромотора имају и мали бензински мотор, који служи искључиво као генератор електричне енергије), субвенција је 3.500 евра.
Нижа цена мами купце
Право на субвенционисану куповину возила, према Уредби, имају фирме, предузетници и грађани, осим оних који су остварили право на субвенционисану набавку путничких возила за потребе обнове возног парка, такси превоза, као и јавног превоза. Цена појединих хибридних путничких, али и електричних доставних аутомобила сада пада испод 20.000 евра.
Примера ради, с државном субвенцијом од 2.500 евра хибридна "тојота јарис" кошта 17.750 евра, пошто јој је пуна цена 20.250. Такође, цена нових електричних доставних возила сада је готово за четвртину нижа пошто, рецимо, најповољнији "рено кангу" са ПДВ кошта 25.500 евра, али кад му се одузме тај порез од 20 одсто и урачуна субвенција од 5.000, може се купити за 15.100 евра.
Стиже електрични СУВ
На хибриде и електрична возила прелазе сви светски произвођачи.
- За 2021. планирамо и активније присуство на тржишту хибридних и електричних аутомобила у Србији, па ћемо тржишту понудити и модел е-Ниро, потпуно електрични СУВ с дометом батерија до 455 километара. Наравно, продајне бројке ових електричних аутомобила зависе и од државних субвенција, али и изградње инфраструктуре и много већег броја јавних електричних пуњача него што је то сада случај. Што се тиче модела масовне продаје, извојио бих "Рио", "Стониц" и "Спортаге" за 2021, који су већ стигли у Србију, и очекујемо да ће они бити носиоци наше продаје, уз незаобилазну гаму актуелних "Цеед" модела - каже Милан Дербогосијан, директор маркетинга "Кије".