ЛУЧИЋ: Телеком иде на преко 3 милијарде евра прихода
Док ми стално растемо и од регионалног лидера постајемо успешан светски играч, конкуренција гомила дугове и губитке и остаје без корисника, а велики пад - велика нервоза.
Телеком Србија је у првих шест месеци ове године остварио раст прихода и оперативне добити од најмање 15 одсто и наставили смо снажан тренд повећања броја корисника, тако да је тржишно учешће у нашој земљи тренутно на 53 одсто, док их на свим тржиштима имамо укупно 11,4 милиона и на правом смо путу да постанемо велика и успешна светска компанија.
Ово је данас изјавио генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић, истакавши да је, после свих пословних рекорда у 2024. и 2023, следећи циљ да се пређе 3 милијарде евра прихода.
- Показатељ здравља једног оператера је количина готовине која се генерише од корисника, а наши резултати су ту објективно импресивни. Док су малтене сви европски оператери у опадајућем тренду, ми стално растемо. Приходи наше компаније од корисника су у ових шест година, колико траје велики пројекат трансформације Телекома Србија, порасли за 58 одсто, односно за преко 500 милиона евра. Сада имамо три пута више корисника телевизије него 2018, дуплирали смо број корисника интернета, имамо и значајан раст броја корисника мобилне телефоније. Из године у годину постајемо све већа и моћнија компанија - поручио је Владимир Лучић за ТВ Happy.
Све до 2018, на тржишту кабловских оператера у Србији постојао је монопол, којим је руководио СББ. Сви су били удружени против националног оператера, поделили су територију по принципу картела, а Телеком је у четири највећа града имао тржишно учешће мање од један одсто.
- Успели смо да потпуно преокренемо ситуацију, тако да је тржишно учешће Телекома Србија сада 53 одсто, а СББ има 39 одсто. Притом, иако смо највећи, стално бележимо нето раст. Прошле године само у Србији повећали смо број корисника за 350.000, док их на свим тржиштима имамо преко 11,4 милиона. Ове године бележимо раст већи чак и од неких нових играча на тржишту. То се неће зауставити, напротив. Телеком Србија се шири по читавом свету, у 2023. стартовали смо у две велике земље, Немачкој и Турској, пре тога у Аустрији, Швајцарској и Северној Македонији, а ове године крећемо у САД. То значи да ћемо међународно покривати тржишта са преко 500 милиона становника, где рачунамо пре свега на дијаспору из целог нашег региона. Пре шест година имали смо приход милијарду евра, 2023. имали смо рекордних преко две милијарде, ове године растемо за бар 15 одсто, а за пет година правићемо приходе од преко 3 милијарде евра - објаснио је Владимир Лучић.
Шта је то што привлачи кориснике Телекому?
У ових шест година компанија је у Србији изградила снажну оптичку мрежу, више од 450.000 корисника прешло је на најбржи интернет, а укупно је преко 60 одсто домаћинстава добило приступ оптици. Такође, према званичним подацима Ратела, национални оператер има убедљиво најквалитетнију мобилну мрежу у Србији и једну од најквалитетнијих у целој Европи, што ће се додатно побољшати када стартује 5Г мрежа. Уз све то, Телеком је развио медијске садржаје које нуди корисницима, значи најбољи спорт, забава, серије и филмови, плус најквалитетнији информативни програм.
- Да смо међу најуспешнијим компанијама на нивоу целе Европе говоре и подаци о задужености. Ми смо међу најмање задуженим оператерима на континенту, са дуговањима на нивоу 2,3 x ЕБИТДА, тако да имамо огроман капацитет за даље инвестиције и међународно ширење. Ви не можете преварити највеће светске финансијске институције, а нама поверење указују баш сви, дајући нам инвестиције без гаранција и меница, јер верују у наш бизнис план. Само прошле године партнери Телекома Србија постали су Банк оф Америка, Дојче банка, ЕБРД, Светска банка, а сада преговарамо са америчком државном Ексим банком, као једини оператер из Европе. Почетком јесени добићемо и јавно објавити међународни кредитни рејтинг, који ће бити изузетно добар и изненадиће многе наше критичаре и присталице - нагласио је Владимир Лучић.
Што се тиче дежурних критичара најуспешније српске компаније, које организује конкурентска Јунајтед Група, први човек Телекома је подсетио да је оператер СББ до 2018. имао пола милиона корисника више, а сада их има око 400.000 мање.
На питање ТВ Happy о најновијим нападима на Телеком, Лучић је одговорио да су разлог управо велики пословни проблеми Јунајтед Групе.
- Губе тржишта и кориснике у Србији, Црној Гори, БиХ и Северној Македонији. Имају акумулирани губитак од преко 700 милиона евра, који стално расте. Пао им је и оперативни профит. Иако су продали антенске стубове, повећали су задуженост у обвезницама за више од 500 милиона евра, а укупни дугови им износе преко 7 милијарди евра. Нове инвестиције су им неуспешне, а старе попут СББ више не могу да покрију нове губитке. Некада су преко СББ генерисали огроман кеш, мањински акционари извлачили су паре из наше земље на рачуне у иностранству и тако покривали разне друге интересе. Дакле, сада у сваком смислу имају велики пад, а велики пад - велика нервоза. Па се баве Телекомом Србија и у нама виде разлог за свој дебакл. Чак и када говоре о својим резултатима више времена проведу говорећи о нама - указао је Лучић.
Само прошле године у медијима Јунајтед Групе објављено је више од 1.300 прилога против Телекома, а негативна кампања траје укупно шест година све до данас, управо колико и пројекат трансформације националног оператера.
- Ја огромну већину својих интервјуа посвећујем нашим резултатима, нашем раду и плановима. Када нас нападну увек ћу одговорити, али потпуно сам фокусиран на успех компаније, уверен да ћемо од Телекома створити међународног лидера, сада кад нам је позиција националног и регионалног лидера зацементирана бар за наредних десет година - закључио је Владимир Лучић.
Допринос Србији
Телеком Србија је нашој земљи на различите начине досад дао скоро 8 милијарди евра и то ће се наставити.
- Од оснивања компаније, исплатили смо преко 1,1 милијарду евра дивиденди, 2,5 милијарде евра пореза и накнада и преко 4 милијарде евра инвестиција, од чега је добар део ишао домаћој привреди. Такође, таксе за фудбалске лиге попут Премијер лиге плаћамо у Србији, јер хоћемо да доприносимо нашој земљи на сваки могући начин. Уз све то, оптички интернет и 5Г мрежа главни су носиоци развоја целокупне привреде у дигиталном добу, где је кључна управо наша улога - истакао је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић.
Највећа победа
На питање ТВ Happy шта сматра за свој највећи успех на челу Телекома, Владимир Лучић је подсетио да је, на разним менаџерским функцијама, у овој компанији досад провео 23 године.
- Као “дете Телекома Србија”, имао сам част да будем део свих највећих пројеката, од увођења и развоја мобилне телефоније, преко стартовања и доласка на лидерско место у Црној Гори, онда великог пројекта трансформације целе компаније од 2018, до актуелне међународне експанзије са Пројектом за дијаспору. И велика одговорност и велика част је што сам у прилици да могу да искористим своје знање и искуство да Телеком буде лидер у Србији, региону и међународно. Ипак, од свега сам највише поносан на наше раднике. Успео сам да запосленима у Телекому значајно повећамо животни стандард, да задржимо стручњаке у компанији, чак да нам се и враћају, и то је моја највећа победа - изјавио је Владимир Лучић.