Момировић: Нови пропис - забрана претицања за теретна возила на ауто-путевима
Министар Момировић са осталим учесницима разговарао је и о расположивој инфраструктури за електричне аутомобиле, увођењу заједничког система електронске наплате путарине у земљама “Отвореног Балкана”, актуелним пројектима и стратешким оквирима, али и о будућим корацима у правцу убрзања саобраћаја и повећања безбедности.
Након анализиране упоредне праксе и различитих “пилот” пројеката, ЈП "Путевима Србије" упутили смо иницијативу за израду студије везане за забрану претицања за теретна возила на ауто-путевима у одређеним временским интервалима када је појачан интензитет саобраћаја, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић након одржане Панел дискусије под називом "БЛИЦ БИЗНИС" ПАНЕЛ Електрични аутомобили – прилике, препреке и глобални трендови.
- Циљ нам је да убрзамо саобраћај како би људи путујући аутопутевима до својих одредишта стизали брже, а забраном претицања за теретна возила на ауто-путевима ће се смањити гужве, убрзати саобраћај и додатно повећати безбедност учесника у саобраћају - истакао је министар Момировић и додао да је Србија важна транзитна земља у Источној Европи, а Влада Републике Србије и ресорно министарство на чијем сам челу воде активну саобраћајну политику што подразумева и то да МГСИ тренутно ради на изради Националне стратегије развоја саобраћаја.
- Када је реч о даљем развоју е-мобилности Влада Републике Србије даје подршку путем субвенција за јавни превоз (такси превоз) од 8.000 евра за куповину новог аутомобила са електричним или хибридним погоном, а обезбеђене су и субвенције до 5.000 евра за грађане за куповину возила на електрични или хибридни погон. Очекујемо да се приватни сектор додатно активира и укључи када је реч о обезбеђивању и увођењу пуњача за електричне аутомобиле на местима где су хотели, мотели, одмаралишта или пумпе на нашим путевима - закључио је Момировић.
На Панел дискусији "БЛИЦ БИЗНИС" ПАНЕЛ Електрични аутомобили – прилике, препреке и глобални трендови министар Момировић са осталим учесницима разговарао је и о расположивој инфраструктури за електричне аутомобиле, увођењу заједничког система електронске наплате путарине у земљама “Отвореног Балкана”, актуелним пројектима и стратешким оквирима, али и о будућим корацима у правцу убрзања саобраћаја и повећања безбедности.