На одмору нисте добили оно што сте платили? Ево како, КОРАК ПО КОРАК, да се жалите и повратите новац
Закон је на страни потрошача
Сезона годишњих одмора увелико траје, а пре него што спакујете кофере и кренете, битно је прво добро се распитати о условима путовања како би се избегле непријатности које вам могу покварити одмор.
Од баналних жалби које агенције добијају, да у соби има комараца, нема мини-бара, плажа нема ситан песак него каменчиће има и много озбиљних пријава од којих грађанима летовање заиста може да преседне. Најчешће међу њима односе се на лош квалитет смештаја.
- Уплатили смо четворокреветни апартман у Неи Порију у Грчкој, а када смо стигли тамо дочекало нас је разочарење- почиње причу Милена (39) из Београда, која се на летовање упутила са мужем и доје деце.
Рекламација - корак по корак
Путник може да поднесе приговор (рекламацију) агенцији у року од 30 дана од дана утврђивања недостатака. У случају оправданог приговора, агенција је дужна да врати разлику између уговорене цене и цене снижене сразмерно неизвршењу услуге, у од 15 дана од дана подношења приговора. Када није дошло до директног договора путника и агенције или путнику није у року враћен новац, незадовољни путник може да поднесе пријаву туристичкој инспекцији. Путник одмах по доласку са пута пријаву може да поднесе и "Јути" на мејл и телефоне наведене на сајту. Ако је агенција чланица "Јуте", то Удружење покреће арбитражни поступак и, у зависности од исхода, путнику може обезбедити повраћај новца.
- Уместо апартмана, сместили су нас у мањи студио са једним брачним креветом и помоћним лежајем. Када смо се пожалили да немамо места, донели су још један кревет на расклапање, који није имао физички где да се смести- присећа се она и каже да су прву ноћ морали да проведу у тој соби, а да су тек сутрадан премештени у већи смештај, који су и платили. Агенција им није надокнадила дан, нити вратила новац.
Из Удружења туристичких агенција Србије "Јута", кажу да у ситуацији када агенција доведе у заблуду путника тврдећи му да ће заиста имати смештај који је видео у каталогу, а на лицу места не буде тако, путник има права да се жали и тражи повраћај новца.
Ово треба да знате пре него што одете на ГОДИШЊИ ОДМОР: Шта осигурање НЕ покрива
- Зато је најважније да путници прочитају уговор о путовању пре него што га потпишу. Повраћај новца може се добити само у случају када путник није добио оно за шта се агенција уговором обавезала да ће му пружити- истиче се.
Подсетимо, непријатности током повратка са летовања имали су српски туристи који су се почетком месеца враћали са летовања на Халкидикију, из Ханиотија и Полихрона. Они су тада због квара аутобуса неколико сати били су на ауто-путу на 40 степени, а преноћили су на пумпи код Солуна!
Полиција која је дошла на аутопут како би обезбедила путнике од евентуалних незгода, утврдила да аутобус није имао технички преглед.