Најљубазније су питали хоћу ли новац или нови производ: Српски трговци све ћешће пристају на РЕКЛАМАЦИЈУ
"Последњих година се и на нашем тржишту све променило"
Три дана пре истека рока од две године како је купила неисправан телефон, његова власница је после рекламације добила нови апарат.
Прочитајте и:
Ово се није десило у некој далекој, "уређеној" земљи, већ у Србији. Иако већина грађана сматра да је само на папиру могуће да у року од чак две године замене неисправну робу или услугу, то се дешава у пракси. То потврђују и у Националној организацији потрошача Србије (НОПС), где наводе да су се последњих неколико година ствари помериле набоље.
Према речима потпредседника НОПС-а Зорана Николића, и даље влада предрасуда да је замена или поправка већ купљене робе у тако дугом року "немогућа мисија", па се људи не упуштају у то иако имају примедбе на оно што су пазарили.
- Тачно је да у првих шест месеци много лакше доказати било шта и заменити робу или услугу. Међутим, бројни су партнери које смо имали приликом рекламације различите врсте роба, као што су техника, рачунари, оућа, одећа... када смо успевали да и у року од годину дана заменимо или поправимо неисправне производе - наводи Николић.
Он додаје да је недавно, само три дана пре истицања рока од две године добила поруку да је уважена њена рекламација за мобилни телефон. Како су је обавестили, с обзиром на то да не могу да га поправе, добиће нови апарат.
- То вам је прича из живота. Дакле, треба бити упоран. Последњих година се и на нашем тржишту све променило. Докле год има елемената да се роба или услуге рекламирају, трговци поштују закон. А то значи да је та роба коришћена према реалним потребама и у складу са упутством - истиче саговорник.
НИЈЕ ВИШЕ ШЛИЦ, НЕГО ХАРД ДИСК: Грађани се више не жале на купљену одећу, већ ИТ уређаје
Слично искуство имао је Немања Чоловић из Београда који је купио неисправну пеглу.
- При првом коришћењу почела је да цури вода на све стране и није се могла зауставити. Нисам желео поправку, већ да ми врате новац или да ми дају нову пеглу. Трговац је покушао да ме убеди да ће је поправити. Међутим, ја сам био упоран. Када сам се после пола сата вратио у продавницу, најљубазније су ме питали да ли хоћу новац или нови производ - прича Чоловић.
ОВАКО НАС ВАРАЈУ ТРГОВЦИ: Кад видите "плус 1 гратис", обавезно проверите ОВО
У НОПС-у наглашавају да потрошачи најчешће имају порблем са обућом, јер је не одржавају како треба.
- Готово по правилу рекламирају се патике. Али потрошачи често не знају да патике не смеју да се носе по снегу или да се перу водом. То није у складу са упутством о употреби. Таква роба се не може рекламирати, а то се може лако доказати. Прво што се деси са патикама, ако се перу јесте да пукну због крутости материјала који више није еластичан или се одлепе, јер се лепак растопи - каже Николић и додаје да НОПС у Србији има саветовалишта којима се сви који имају проблем приликом рекламације могу обратит.