Немачка отворила прву рафинерију литијума у Европи: Производња довољна за погон 500.000 електричних возила
Компанија "АМГ Литијум" отворила је прву рафинерију литијума у Европи у Битерфелд-Волфену у Немачкој. Рафинерија је изграђена за нешто више од две године и коштала је око 140 милиона евра, пише Euronews.
Већина литијума за фабрику ће стизати из Бразила. Посао рафинерије је да затим претвори сировину у литијум хидроксид компатибилан са батеријама. Очекује се да ће фабрика производити 20.000 тона литијум хидроксида годишње, што је довољно за погон 500.000 електричних возила.
Литијум је кључна компонента у производњи батерија за електрична возила (ЕВ). То је елемент који је веома тражен као резултат глобалног преласка на зелену енергију.
Компанија "АМГ Литијум" отворила је прву рафинерију литијума у Европи у Битерфелд-Волфену у Немачкој. Рафинерија је изграђена за нешто више од две године и коштала је око 140 милиона евра, пише Euronews.
Већина литијума за фабрику ће стизати из Бразила. Посао рафинерије је да затим претвори сировину у литијум хидроксид компатибилан са батеријама. Очекује се да ће фабрика производити 20.000 тона литијум хидроксида годишње, што је довољно за погон 500.000 електричних возила.
Литијум је кључна компонента у производњи батерија за електрична возила (ЕВ). То је елемент који је веома тражен као резултат глобалног преласка на зелену енергију.
Као одговор на своју растућу потражњу, ЕУ је предложила Акциони план за критичне сировине за 2020. годину, који има за циљ да смањи зависност Европе од спољних извора снабдевања.
Тренутно, већина хибридних и електричних возила користи литијум-јонске батерије. Генерални директор "АМГ Литијум" Стефан Шерер изјавио је да "ако желите и одређене перформансе и домет током вожње, онда је литијум-јонска батерија једноставно ненадмашна".
У будућности ће се овде производити и литијум из европских рудника, попут Португала и планине Ерцгебирге (Крушне Хори) на граници Чешке и Немачке.