НЕМАЧКЕ КОМПАНИЈЕ СКРАЋУЈУ РАДНО ВРЕМЕ Рецесија узима данак, на удару производња
Скраћено радно време је све присутније у немачким компанијама из сектора индустрије, показују резултати истраживања минхенског економског института Ифо.
У производном сектору је 5,5 одсто компанија већ увело скраћено радно време, у поређењу са свега 3,8 процената у јуну, наводи се у саопштењу Ифо достављеном Танјугу.
Истовремено, чак 12,4 одсто компанија очекује да ће у наредна три месеца увести скраћено радно време, у односу на само 8,5 процената у јуну.
- То значи да је број компанија са скраћеним радним временом сада достигао ниво који је последњи пут забележен на врхунцу рецесије 2012/13. године. Тада се број радника са скраћеним радним временом попео на скоро 100.000 - каже Тимо Волмершојзер, шеф Ифо-вог одељења задуженог за економске прогнозе.
Соја као рука помирења: Кина ће повећати куповину америчке соје током преговора у САД
Велика криза тресе највеће светске банке: Отказ за 60.000 запослених!
ОБОРЕНИ СВИ РЕКОРДИ! У овој европској земљи цене некретнина незаустављиво расту!
Наводи и да је рад са скраћеним радним временом један од бираних начина када компаније желе да задрже квалификоване раднике упркос тешким економским временима.
- А из економске перспективе, накнада за скраћено радно време је један од аутоматских стабилизатора који држави барем делимично надокнађује губитак прихода по основу пореза и доприноса на плате и зараде током фазе економске слабости - оценио је он.
У 12 војвођанских градова плате "пробиле" 50.000 РСД, а ево где је забележена најмања зарада
Успешно завршен транспорт рударске опреме у РБ ''Колубара''! (ФОТО)
Свечано у Пекингу: Си Ђинпинг отворио НАЈВЕЋИ АЕРОДРОМ НА СВЕТУ (ВИДЕО)
Скраћено радно време у немачкој индустрији је тренутно концентрисано у седам сектора, према истраживању Ифо. Најтеже је погођена текстилна индустрија, где је у 20 одсто предузећа уведено скраћено радно време, затим компаније које производе електричну опрему (11 процената), компаније за производњу и прераду метала (10 процената), као и компаније које праве производе од метала (9,0 процената).
Код компанија из сектора машинства и код произвођача аутомобила је то 7,0 процената, а 6,0 процената код компанија које производе папир и картон.