НИСТЕ ДОБИЛИ ОДГОВОР НА ПРИЈАВУ ЗА ПОСАО? Ово је главни разлог зашто послодаваци не одговоре на ваш ЦВ
Колико сте се пута деморалисали, изнервирали или заплакали, јер вам нико од послодаваца већ дуже времена није одговорио ниједном речју на пријаву коју сте послали? У савременом пословном свету, конкуренција за послове је огромна, али одговор на пријаве кандидата често изостаје.
Статистика показује да само 1% предузећа одговара на пријаве за посао, што представља озбиљан проблем како за кандидате, тако и за послодавце. Један од главних разлога зашто послодавци не одговарају на пријаве јесте преоптерећеност. Са стотинама пријава које долазе за сваку отворену позицију, процес селекције може постати исцрпљујућ и временски захтеван. Разумевање узрока ове појаве и примена ефективних решења може допринети бољим односима између послодаваца и кандидата, стварајући праведније и транспарентније тржиште рада.
Још неки од могућих разлога
Послодавци често немају довољно ресурса да се посвете сваком кандидату појединачно, што може резултирати занемаривањем одговора на пријаве које нису одмах привукле њихову пажњу.
Такође, многе компаније користе софтверске алате за претрагу и филтрирање пријава, познате као системи за праћење апликација (АТС). Ови алати анализирају пријаве на основу кључних речи и критеријума, али често не препознају кандидате са јединственим искуством који можда не одговарају строго дефинисаним критеријумима. Ако пријава не прође кроз ове аутоматизоване филтре, кандидат може остати без одговора.
Последице за кандидате
Ниска стопа одговора на пријаве може имати значајне последице за кандидате. Осим што може изазвати осећај фрустрације и несигурности, недостатак повратних информација може отежати кандидату да разуме где је направио грешку или шта може побољшати у будућим пријавама. Повратне информације, иако можда критичне, пружају корисне увиде који могу помоћи у професионалном развоју и унапређењу вештина.
Могућа решења
Да би се побољшала ситуација, предузећа би могла размотрити неколико стратегија. Једно од решења је увођење аутоматизованих одговора који обавештавају кандидате о пријему њихове пријаве и статусу процеса селекције. Ови аутоматски одговори не морају бити детаљни, али могу смањити осећај неизвесности код кандидата.
Такође, компаније би могле да размотре побољшање процеса селекције како би се ефикасније користили људски ресурси. Ангажовање додатног особља или коришћење напреднијих алата за филтрирање који боље препознају квалитете кандидата може допринети бољем одговарању на пријаве.
Кандидати, с друге стране, могу побољшати своје шансе за одговор тако што ће персонализовати своје пријаве, истражити компаније и користити мреже и препоруке за проналажење контаката унутар предузећа. Такође, увођење проактивног приступа, као што је праћење пријава путем e-maila или друштвених мрежа, може помоћи у стицању повратних информација.
Закључак
И даље се води полемика у вези са мишљењем кандидата, да ли желе да добију негативан одговор на свој упит или не. Неки би желели да добију информацију, ма каква год она била, док други то не желе. Али, једно је сигурно, повратне информације, иако можда критичне, пружају корисне увиде који могу помоћи у професионалном развоју и унапређењу вештина.