ДА ЛИ СТЕ ИКАДА ЧУЛИ ЗА "НОВЧАНУ ДИСМОРФИЈУ"? Скоро половина младих пати ње, а ово су симптоми
За све је крив Инстаграм.
Велики број доказа сугерише да друштвени медији негативно утичу на самопоштовање. То не важи само за то како се људи осећају поводом свог изгледа и друштвеног статуса, већ и њихово финансијско благостање и економски положај.
ПОСЛОДАВАЦ СВОЈИМ ГЕСТОМ ОДУШЕВИО ЦЕО РЕГИОН: Возач камиона открио целу причу, ИМА И ТАКВИХ ШЕФОВА
НАПАД НА ПОЗНАТУ ПЛАТФОРМУ ЗА ОДРАСЛЕ: Поднето море тужби, а они САМО ПРОФИТИРАЈУ од тога, у џеп ставили милијарде
АКО СТЕ ИКАД ЖЕЛЕЛИ ДА СЕ ПРЕСЕЛИТЕ НА ПУСТО ОСТРВО, САД ИМАТЕ ПРИЛИКУ: Ова шанса никад није била ближа, а цена је права ситница!
Нови термин, "новчана дисморфија“ има за циљ да опише искривљен поглед на нечије финансије који у САД има скоро једна трећина младих. Они се лоше осећају када своју финансијску ситуацију упоређују са туђом, што чини да се осећају неадекватно.
Како показује најновији извештај компаније Цредит Карма, када често упоређујемо своју финансијску ситуацију са туђом, осећамо се неадекватним.
Није изненађујуће да је новчана дисморфија још распрострањенија међу млађим генерацијама, наводи Цредит Карма. Отприлике 43 одсто генерације З и 41 одсто миленијалаца се боре са поређењем са другима и осећају се финансијски заосталим.
- Ово је проблем већ дуго времена, али друштвени медији су га подигли на потпуно нови ниво - рекла је Каролин Mekkalahan, сертификовани финансијски планер, а пише ЦНБЦ.
Многи од оних који доживе новчану дисморфију имају натпросечне уштеђевине, показује Цредит Карма. Међутим, они су такође опседнути идејом да буду богати.
- Код њих постоји "изобличење између перцепције и стварности - рекао је Алев.
За све је крив Инстаграм
Тај осећај да сте добростојећи све је теже достићи, готово без обзира на то колико новца имате, открио је и извештај Еделман Финанциал Енгинес-а.
Нето вредност просечног домаћинства је порасла последњих година за 37 одсто, показује истраживање потрошачких финансија које су спровеле Федералне резерве.
Ипак, само 14 одсто Американаца себе сматра богатим. Продужени период високе инфлације и нестабилности нарушио је куповну моћ и поверење већине потрошача. Делимично је крив и Инстаграм.
- Оно што смо открили је заиста јака повезаност између лошег осећаја у вези са новчаном ситуацијом и времена које проводите на друштвеним медијима - рекла је Изабел Бароу, директорка финансијског планирања у Еделман Финанциал Енгинес.
Отприлике једна четвртина потрошача осећа се мање задовољно износом новца који имају, управо због друштвених медија, такође је показала студија Еделман Финанциал Енгинес. То чак може довести до тога да неке претерају са скупим стварима као што су одмор, реновирање куће или луксузна роба.
Бароу, која је недавно избрисала свој Инстаграм налог, саветује другима да проводе мање времена на друштвеним мрежама и уклоне све детаље о плаћању који су ускладиштени на мрежи како би помогли у стварању "препрека за куповину" које вас терају да размислите о одлукама о куповини.
Извор: Србија Данас/БИЗЛифе/М.А.