ОД УЖИЦА ДО БЕОГРАДА ЗА САТ И 40 МИНУТА: Вучић обишао радове на изградњи НАЈДУЖЕГ ТУНЕЛА у Србији (ФОТО)
Представници кинеског извођача обећали да ће све завршити до краја следеће године
Председник Србије Александар Вучић обишао је данас радове на изградњи тунела Лаз код Чачка који се налази у оквиру будућег ауто-пута од Прељине до Пожеге, а који ће са готово три километра дужине бити и најдужи тунел у Србији.
- Ово је најдужи тунел у Србији од 2.850 метара и свакако најтежи за градњу. Кад све завршимо од Ужица до Београда ће се путовати сат и 40 минута - истакао је Вучић.
ОД 1. ЈУЛА ВЕЋЕ АКЦИЗЕ У СРБИЈИ: Ево колико то може утицати на ЦЕНУ ГОРИВА
Председник Србије обишао радове на тунелу "Лаз" и присуствовао отварању фабрике "Будимка Пожега" (ФОТО/ВИДЕО)
115 КВАДРАТА У ЦЕНТРУ ГРАДА ЗА 69.000 ЕВРА: Где су најјефтинији станови у близини Београда
Председник Вучић је нагласио да ће тај аутопут много значити свим људима у Златиборском и Моравичком округу, као и целој Србији, пошто ће га грађани користити кад путују ка Златибору и Црној Гори.
- Значиће пуно читавој Западној Србији. Мислим да ово нико није очекивао, нити сањао - додао је Вучић.
Такође је открио да су му представници кинеског извођача обећали да ће све завршити до краја следеће године.
Вучић је рекао да је кинеска компанија CCCC, која изводи радове, једна од најбољих на свету и да до сада није виђено у нашој земљи да се на таквом месту прави тунел.
- Ово вам је најбоља референца - поручио је Вучић кинеском извођачу.
Тунел Лаз иде кроз планину Јелицу и биће најдужи тунел у Србији. У близини Лучана се гради и тунел Муњино брдо од 2.800 метара. Деоница Прељина - Пожега је дуга 30,9 километара на траси Коридора 11 према граници са Црном Гором. Скоро трећину трасе чиниће мостови и тунели.
Извођач радова на овој деоници, која је наставак пројекта изградње ауто-пута Београд-Јужни Јадран укупне дужине 258 километара, јесте кинеска компанија CCCC (China Communications цонструцтион company).
Поред ова два велика тунела, градице се и тунел Трбушани од око 300 метара дужине, 35 мостова укупне дужине 5.196 метара, четири надвожњака укупне дужине 592 метра, затим скоро два милиона кубних метара насипа, изградња комплетне саобраћајне петље Паковраћа која ће омогућити растерећење постојеће обилазнице око Чачка, док ће на целој траси бити три саобраћајне петље.
Рок за извођење радова је 36 месеци, а вредност радова је 450 милиона евра.
Ауто-пут Прељина-Пожега је подељен на три мање деонице. Од Прељине до Пријевора дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве, у дужини до 8,27 километара. Затим од Пријевора до Лучана би требало урадити 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра. Трећа poddeonica, од Лучана до Пожеге, протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изграђена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.
Ауто-пут од Прељине до Пожеге има велики значај за повезивање Србије и региона јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег ауто-пута Београд - Сарајево пошто од Пожеге преостаје да се изгради још око 60 километара до границе са БиХ.
Деоница Прељина - Пожега це повезати Чачак, Лучане и Пожегу и два округа - Моравички и Златиборски и важан је не само за бржи развој тог дела Србије, вец и за регионално повезивање.
Код Чачка це се Моравским коридором повезати Коридор 11 и Коридор 10.
Планирана је и градња деонице Коридора 11 од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором, у дужини од 107 километара.