Одржан последњи дан највеће регионалне конференције посвећене корпоративним иновацијама
Трансформација и редизајнирање пословања кључан фактор успеха
Услед свих изазова са којима су се компаније суочиле у текућој години, од изузетне важности је даље прилагођавање новонасталим околностима, а самим тим и редизајнирање пословања, порука је последњег дана највеће регионалне Конференције посвећене корпоративним иновацијама, коју је организовао Центар за технолошко предузетништво - ИЦТ Хуб.
Финални дан конференције био је посвећен начинима на које компаније могу да се трансформишу и организују интерно, тако да пробуде предузетнички дух међу својим запосленима и на тај начин их подстакну да се опробају у другачијим начинима рада, без којих нема ни иновација.
Извршни директор ИЦТ Хуб-а, Коста Андрић, истакао је да је оно што сматра највећим постигнућем овогодишње конференције чињеница да је окупила више од 300 људи, како из Србије и земаља у окружењу, тако и остатка Европе и света, са којима су говорници делили стварне примере и практична знања, уместо теорију и приче, које су у стварности неупотребљиве.
-Имајући у виду компаније које су биле партнери конференције, као и оне одакле је долазио велики број посетилаца, готово да нема индсутрије или сектора који није био заступљен, што нам додатно говори до које мере су тржишни играчи озбиљно схватили ситуацију у којој смо се сви ми нашли у 2020. години, али и колико су сналажљиви у томе да је искористе на најбољи могући начин, како би напредовали и претворили изазове у прилике- додао је Коста.
Један од говорника последњег дана конференције, Tendayi Вики, партнер у компанији Strategyzer, оценио је да поседовање адекватних иновационих способности постаје све важније за компаније које су дуже присутне на тржишту. Он је рекао да је криза узрокована вирусом COVID-19 показала које компаније нису ојачале своје "иновационе мишиће", те да је питање за будућност на који начин помоћи компанијама да изграде адекватне способности за генерисање идеја које ће их "лансирати" напред.
-За компаније широм света, укључујући оне у државама попут Србије, овај процес припремања за будућност мора почети са разумевањем да је потребно више од добре идеје да се успе са иновирањем. У месецима пред нама, остваривање успеха биће резултат стварања јаког иновационог екосистема заједно са подстицајима који ће осигурати да то успе- закључио је Вики.
-У наредној години, уместо да траже начине да се врате у нормалу, компаније би требало да траже могућности да своју новостечену агилност и осећај за иновације претворе у трајне начине рада. Бржи пројектни циклуси, краћи стратешки рокови, рад са било ког места, тимови који сами управљају собом, радикална партнерства и све друго што је већ испробано у 2020. години и добро је функционисало, требало би побољшати и претворити у уобичајени начин пословања. Само то ће нас сачувати од необичних ситуација које могу уследити . Укратко - нема бољег времена за редизајнирање пословања- поручила је Елина Зхелева, извршни директор компаније launchlabs Софиа.
Екатерина Петрова, генерални директор ГенератионС корпоративног акцелератора, истакла је да је у тренутној ситуацији од пресудне важности не зауставити иновације и наставити са развијањем програма који се односе на комуникацију са стартапима. Додала је да ће се по завршетку изазовног периода са којим се цео свет суочава, јасно видети које компаније и даље добро послују, а то су, према њеном мишљењу, све оне које активно настављају сарадњу са стартап компанијама, примењујући тако низ нових револуционарних технологија које им помажу да подигну ниво конкурентности.
Поред наведених, током завршног дана конференције своја искуства су поделили и представници компанија Roche у Бугарској, Виса, Луман, Assert Интернатионал, Mercator-S, Swisscom Kickbox, Innov8rs, Дигитал IQ и Агилцон. Конференција посвећена корпоративним иновацијама, одржана је трећу годину за редом под слоганом "Иновате now. Бе tommorow.", са циљем да укаже на спремност да се прихвати "нова нормалност", али и разуме до које мере будућност пословања зависи од наших непрекидних напора да се прилагођавамо неизвесности у данашњем пословном свету и пронађемо начин да напредујемо.