ОПАЛА ПРОДАЈА паметних телефона: ДВА НАЈПОЗНАТИЈА БРЕНДА претрпели ВЕЛИКЕ ГУБИТКЕ!
И Епл и Самсунг су известили о паду продаје у последњем кварталу 2018. године
Глобално тржиште паметних телефона забележило је у 2018. први годишњи пад икада, извештава тв мрежа Си-Ен-Ен додајући да су два највећа играча у тој индустрији, Епл и Самсуг, претрпела снажне ударце.
Инвестиција ВРЕДНА ЧАК 15 МИЛИОНА ЕВРА стиже у Ковин: Биће посла за 300 људи
И Епл и Самсунг су известили о паду продаје у последњем кварталу 2018, док је Самсунгов јужнокорејски конкурент ЛГ Електроникс најавио мању оперативну добит за чак 80 одсто у истом периоду, у односу на години пре.
Према прелиминарним прогнозама консултанатске куће "Каналис и Каунтерпоинт Рисерч", продаја смартфона у свету је опала лани за око 1,0 посто, док друга компанија за истраживање тржишта, ИДЦ, процењује да је тај пад још већи и да износи три процента. Томе су највише допринела кретања на највећем светском тржишту паметних телефона, у Кини, где продаја бележи пад скоро две године.
"Каналис" процењује да се кинеско тржиште смањило за око 9,0 одсто у 2018. години због успоравања привреде, слабије валуте и отегнутог трговинског спора са САД-ом. Опоравак овог тржишта у 2019. очекују и у ИДЦ-у, где предвиђају раст глобалне продаје за 2,6 одсто.
Аналитичари се и даље надају да ће се кинеско тржиште поново постепено уздићи, будући да Вашингтон и Пекинг покушавају да постигну споразум о спорним трговинским питањима, али за сада су "тмурни облаци" још увек на хоризонту. С обзиром на слабљење кинеског тржишта смартфона, тржишни експерти своје оптимистичне прогнозе темеље на очекивањима снажнијег раста тржишта у успону, укључујући Индију и Африку, на којима укупно милијарду људи и даље не поседује паметни телефон.
- Та тржишта ће наставити да расту, повећавајући тако величину глобалног тржишта паметних телефона - каже аналитичар "Каналиса", Мо Ђија, додајући да ће се светско тржиште врло вероватно вратити "врло благом расту у 2019. години".
Равнотежа снага у индустрији смартфона, према проценама, могла би у 2019. години додатно да се помери у корист кинеских произвођача, као што су Сјаоми, Опо и Виво. Све три поменуте компаније су, као и Хуавеј, повећале своје тржишне уделе у 2018. години услед пада продаје Епла и Самсунга. Према подацима ИДЦ-а, на крају трећег тромесечја 2018. године удео Самсунга на светском тржишту износио је 20,3 посто, док је годину раније био 22,1 одсто.
ГАСЕ СЕ НЕАКТИВНЕ ФИРМЕ: За пет месеци 22.400 предузећа нестаје са пословне мапе Србије
Хуавеј је претекао Епл, и на крају трећег квартала је држао 14,6 одсто светског тржишта у односу на 10,4 процента годину раније. Епл је, с друге стране, имао удео од 13,2 одсто, што је за 0,8 процентних поена више него годину раније, али му тај раст није био довољан да задржи друго место у свету по продаји паметних телефона.
Удео Сјаомија је порастао на 9,5 посто са нивоа од 7,5 процената, забележеног годину раније, док је Опо свој део тржишног колача повећао на 8,4 посто са 8,1 одсто из 2017. године.