ОТП банка даје два милиона динара за развој производа који решава проблем брзог кварење воћа и поврћа
Пројекат Б-фресх победник конкурса Генератор Зеро
Пројекат Б-фресх, који решава проблем брзог кварења воћа и поврћа, победник је Генератор Зеро предузетничког конкурса ОТП банке Србија посвећеног подршци и награђивању најбољег решења за смањење карбонског отиска, као једног од највећих изазова данашњице. Ове године на конкурс су пријављена укупно 72 решења, док је у финале ушло њих 10. Победнички тим освојио је два милиона динара као и подршку ОТП банке у даљој реализацији и промоцији пројекта.
Вођени чињеницом да трећина произведене хране на глобалном нивоу заврши као отпад, што утиче на емисију ЦО2, домаћи стартап Б-фресх Technologies развио је производ који продужава трајање воћу и поврћу, које чини чак 40 одсто тог отпада. У питању је Б-фресх спреј, иновативно, еколошки прихватљиво решење које емулзијом облаже унутрашњост постојеће амбалаже, као што су пластичне, картонске, папирне кутије или дрвене гајбице.
Као водећи кредитор привреде и становништва и лидер на тржишту факторинг, лизинг и e-commerce услуга ОТП банка већ годинама уназад ради на промоцији и подршци иновација и домаћег предузетништва, а Генератор Зеро представља један од најзначајнијих пројеката у овој области.
,,Генератор је конкурс који расте из године у годину, а то је резултат тога што тематски пратимо трендове и потребе тржишта. На овај начин, захваљујући његовој сталној актуелности, успевамо да сваке године представимо велики број перспективних и иновативних пројеката. Климатске промене и глобално загревање представљају вероватно највећи изазов за човечанство у 21. веку. Колико год било тешко прогнозирати шта нас очекује у годинама које су пред нама, једно је сигурно: сваки допринос је битан. Другим речима, свако од нас треба да преузме одговорност и учини све што може у борби за одрживу будућност. Управо зато, у ОТП банци смо стратешки усмерени на зелену транзицију са циљем да, не само унапредимо своје пословање у правцу еколошке одрживости, већ и да све наше клијенте мотивишемо да то исто учине. Једна од наших најважнијих активности на овом путу је и пројекат Генератор Зеро, који смо ове године специјално посветили теми смањења карбонског отиска, као једног од кључних узрока глобалног загревања. Жеља нам је да на овај начин мотивишемо и подстакнемо иноваторе да нам понуде нова и креативна решења и на тај начин се укључе у заједничку борбу за бољу будућност“, рекао је Предраг Михајловић, председник Извршног одбора ОТП банке Србија.
О важности теме најбоље сведочи број и квалитет пријава, а одлучити који је најбољи од 10 пројеката који су ушли у финале за жири је представљало прави изазов.
„Желим да честитам победничком решењу Б-фресх. Изабрати најбољи пројекат није било нимало лако. Сви финалисти су били заиста сјајни, тако да је учествовање у овом захтевном и изузетно неизвесном процесу бирања победника било право задовољство и велико искуство. Желим да свим учесницима захвалим на иновативности и креативности које су показали. Драго нам је да се тема показала овако инспиративном, што нам свима у ОТП банци даје додатни ветар у леђа да наставимо са активностима које доприносе еколошки одрживој будућности. Ми ћемо у наредном периоду пружити велику подршку победничком решењу, радећи заједно на његовом развоју и промоцији. Верујемо да ће ово допринети инспирисању нових креативних пројеката на будућим издањима Генератора“, изјавио је Вук Косовац, члан Извршног одбора ОТП банке Србија за послове са становништвом и председник жирија за избор победника.
Зорица Бранковић, представница Б-фресх Technologies стартапа, овогодишњег победника конкурса Генератор Зеро захвалила се ОТП банци на награди и освојеном првом месту и честитала за одличну организацију и финале такмичења. ,,Велика нам је част што смо на овом престижном такмичењу освојили прво место и главну награду. Учешће на конкурсу је било фантастично искуство које нам је омогућило да упознамо и сјајне тимове са којима планирамо интензивнију сарадњу. Желимо да захвалимо и члановима стручног жирија, врхунским експертима у области бизниса, што су препознали значај и потенцијал нашег производа“, изјавила је Бранковић.
Како Б-фресх спреј функционише? Унутрашњост амбалаже се попрска спрејем а током сушења се формира нерастворан и транспарентан слој, захваљујући коме се продужава рок трајања намирница. Емулзија је на бази биополимера, тј. природних материјала, хитозана и желатина, а све њене компоненте се налазе на такозваној ГРАС (Generally Рецогнизед ас Сафе) листи, што значи да су безбедне за људску употребу и немају негативног утицаја на животну средину. Присуство овог заштитног слоја не утиче на изглед амбалаже.
Овогодишње финалисте Банка је подржала и представљањем на својим комуникационим каналима, а победника, поред освојене новчане награде, очекује дугорочна саветодавна подршка, као и презентовање решења у ОТП Лаб иновационом хуб-у матичне ОТП Групе, као и у инвестиционом фонду Портфолион.
Партнери пројекта, чији су чланови били у експертском жирију, су такође наградили финалисте и то:
Mastercard је решење „Од традиције до зеленије будућности“ тима Бифрост Биопластиц наградио са 5.000 ЕУР, док ће пројекат СРБИЈА ИНОВИРА овом стартапу омогућити приступ финансирању и консултантску подршку.
Schneider Елецтриц је тиму Buttsy НФТ за истоимено решење даровао рачунарску опрему, док је Роберт Bosch уручио награду од 200.000 динара за пројекат „Самоодрживи стакленик са компостером” компанији Бит инжењеринг.
ИЦТ Хуб је стартапу Еат Ме App за истоимено решење наменио тромесечно становање у coworking простору, прилику да се представе ИЦТ ХУБ Вентуре фонду, консултације и умрежавање са партнерима из ФМЦГ индустрије, док ће Нетокрација овом пројекту обезбедити вредну медијску подршку.
Иницијатива ДИГИТАЛНА СРБИЈА је наградила је пројекат „Цлоуд city“ стартапа Смарт City Technologies менторским радом и приступом бизнис анђелима, а Београдска отворена школа (БОШ) је за пројекат ручно прављеног папира и амбалаже, Удружења за подршку особама ометаним у развоју Наша кућа, даровао вредно менторство и подршку.