ОПАСНОСТИ И ШАНСЕ ПОСЛОВАЊА: Како грађани Србије доживљавају ситуацију са короном и шта компаније треба да ураде
Већина грађана Србије изражава значајну забринутост!
Више од 2/3 популације у Србији себе сматра информисаним о корона вирусу у првом таласу истраживања које је спорвела агенција Ипсос. Тај проценат је значајно порастао за само неколико недеља на 94 одсто што илуструје велико интересовање и пажњу грађана Србије по питању корона вируса.
Више од половине српске популације изражава значајан ниво забринутости у погледу могућности да буду изложени корона вирусом, или они сами или њихово најближе окружење. У другом таласу је ниво личне забринутости значајно порастао, и то за читавих за 15 процентних поена, што је сасвим очекивано и разумно.
Ипак, посматрајући из перспективе свакодневног живота, могло би се закључити да међу грађанима Србије нема места паници. Скоро 90% њих није обавило никакву непланирану, велику куповину намирница или друге робе широке потрошње као део залиха у светлу долазног ризика због корона вируса.
ПРОМЕНА ПОСЛОВАЊА
Значајан број компанија променио је начин пословања у складу са могућом претњом корона вируса за њихове запослене, што је прилично рационално, чак и ако се узме у обзир да је истраживање Ипсоса реализовано пре увођења ванредног стања на територији Републике Србије.
Једна четвртина компанија је применила рад на даљину (од куће) као меру заштите својих запослених, док је 20 одсто прогласило привремену обуставу рада. Поред тога, скоро 50 одсто компанија је спровело неке друге мере здравствене заштите и безбедности за своје запослене.
КОЛИКО ПРИЧАМО О ВИРУСУ?
Опасност од инфекције корона вирусом је постала важно питање свакодневног радног живота људи (и не само њиховог). Они значајан део радног времена проводе у разговору са колегама о проблему корона вируса уопште.
Значајно време такође проводе у предузимању мера предострожности против инфекције и информисања о корона вирусу путем медија (друштвене мреже, интернет, дневне новине). Ми смо друштвена бић́а, па је ова потреба за информацијама и социјалним контактом у ситуацији непосредне опасности сасвим логична.
Свест о корона вирусу је широко распрострањена у већини земаља. Људи у већини земаља још увек не препознају претњу корона вируса свом личном здрављу, али ту претњу препознају на глобалном нивоу. Здравствене институције и установе су оне у које већина грађана има највећи степен поверења у односу на њихов ангажман око корона вируса.
Већина грађана света се не слаже са тврдњом да је корона вирус обуздан и подржава стриктне мере у већини земаља. Обустава путовања и редовно прање руку су промене које већина грађана ставља на врх ранг листе очекиваних промена у понашању. Већина грађана очекује да ће путовања у Кину и одржавање спортских догађаја на дугорочном плану бити погођена корона вирусом.
У овој фази кризе, владе покушавају да обуздају вирус, углавном да успоре епидемију (карантин, самоизолација, забрана напуштања, затварање јавних простора...). Ово ће неминовно довести до социјалне дистанце. Као резултат тога, људи ће проводити пуно више времена сами или са ближом породицом. То доводи до пожељних и непожељних последица: више времена са породицом, више времена за себе, али исто тако и стрес, анксиозност и осећај изолације...
Очекује се да ће ово имати директан утицај на понашање потрошача, где ће трпети многе категорије: физичка малопродаја, алкохолна пића, места за забаву, путовање и туризам, скупи артикли (кола, луксузна роба), потрошачка технологија...
А КАКВА ЈЕ СИТУАЦИЈА У СВЕТУ?
- Људи у већини земаља још увек не препознају претњу корона вируса свом личном здрављу, али ту претњу препознају на глобалном ниову
- Здравствене институције и установе су оне у које већина грађана има највећи степен поверење у односу на њихов ангажман око корона вируса
- Већина грађана света се не слаже са тврдњом да је корона вирус обуздан
- Већина грађана подржава стриктне мере у већини земаља
- Обустава путовања и редовно прање руку су промене које већина грађана ставља на врх ранг листе очекиваних промена у понашању
- Већина грађана очекује да ће путовања у Кину и одржавање спортских догађаја на дугорочном плану бити погођена корона вирусом
КАКО БРЕНДОВИ ТРЕБА ДА ОДГОВОРЕ НА ОВАЈ ИЗАЗОВ?
- Брендови су нервозни, јер може да изгледа као да профитирају од ове кризе. Разговори се воде у многим компанијама, али морају бити апсолутно сигурни да помажу људима, а не да само зарађују од кризе или да их други виде као некога ко од ње зарађује - каже Овен Ли, главни креативни директор ФЦБ Инферно
ШТА БРЕНДОВИ МОГУ ДА УРАДЕ?
Неопходно је, најпре, да не дозволе да их људи схвате као улизице. Затим потребно је да утеше, буду љубазни и прођу кроз кризу са стилом. Такође, морају бити виртуелни, да помогну да време брже прође и укључе смех као најбољи лек. Кључни су налази да вирус корона утиче и на краткорочно и на дугорочно понашање, те брендови треба да покажу емпатију и дају решења за лакшу борбу са овом ситуацијом.
Српску малину тражи пола света, откупна цена све већа, али могућ ОЗБИЉАН ПРОБЛЕМ
Малиновић: Робе има довољно, рафови су снабдевени, купујте највише за три дана
ПЕТ МИЛИЈАРДИ ЗА СРПСКУ ПРИВРЕДУ, СВАКОМ ГРАЂАНИНУ 100 ЕВРА: Представљен пакет економских мера Владе Србије
Важне вести: Неплаћање кредита може да буде продужено и на више од ТРИ МЕСЕЦА
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ПОСЛОДАВЦЕ: Ово је процедура упућивања запослених на плаћено одсуство