ПОСТИГНУТ ЦИЉ 5. СЕЗОНЕ ПРОЈЕКТА "ЗАСАДИ ДРВО": Од 2019. године Србија богатија за укупно 800.000 стабала
Пети циклус пројекта "Засади дрво“, под слоганом "Засади дрво - промени све(с)т", чији су покретачи компанија Wireless Медиа Гроуп и дм дрогерие маркт, успешно је завршен. Од септембра до сада посађено је 200.000 нових садница, што значи да је после пет сезона пројекта "Засади дрво" Србија постала богатија за укупно 800.000 стабала.
Поред невероватног броја посађених стабала и озелењавања градских средина, ову сезону обележила је веома родна година, у којој је фокус био на сакупљању семена. Промена свести и навика грађана примарни је задатак овог пројекта, а током претходних осам месеци организоване су различите активности у циљу подизања свести и промене односа грађана према животној средини.
Пројекат “Засади дрво” покренут је 2019. године, а током пет сезона посадили смо 800.000 садница на више од 400 локација широм Србије, озеленили 27 градова и општина и сакупили осам тона семена.
Паралелно са акцијама садње, реализовали смо бројне активности на промоцији еколошке одговорности у циљу стварања одрживе будућности. Посебна пажња посвећена је едукацији деце у вртићима и основним школама, где су организоване бројне радионице и конкурси. Организовали смо три велика форума на тему шумарства, три панела на тему „Професија будућности“, одржали 45 едукативних радионица за студенте, школарце и предшколце, обезбедили 10.000 садница за све школе у Србији, осликали мурале у Београду и Чачку, организовали три дечја конкурса на тему заштите животне средине, очистили дивљу депонију од два хектара и претворили је у зелену оазу, снимили 33подкаста, док смо од 2019. године у дневном листу Курир посветили преко 600 страна промоцији зеленихтема. Велико признање добили смо и на фестивалудруштвено одговорне комуникације, где је наш пројекат "Засади дрво"; овенчан признањем „Кампања са сврхом“ као једна од најбољих друштвено одговорних кампања реализованих у Србији претходне године.
Ана Алексић, чланица управе компаније WMG, изразила је задовољство поводом оствареног циља и истакла важност пројекта. "Пре пет година започели смо пројекат Засади дрво с циљем да допринесемо стварању боље и здравије околине. Промоцијом и едукацијом путем наших медија желимо да подигнемо свест о еколошкој одговорности, омогућимо да се чује глас стручњака и релевантних институција и инспиришемо грађане да и сами узму учешћа у акцији. Свака сезона пројекта била је јединствена, с различитим изазовима, али оно што је константа од првог дана јесте снага заједништва. Захваљујући великом броју волонтера и запослених, уз велику институционалну подршку партнера, постигли смо импресиван резултат од чак 800.000 нових садница посађених широм Србије, а идемо ка свом првом милиону. Захваљујемо се свим нашим партнерима, волонтерима и запосленима који су својим доприносом у оквиру пројекта Засади дрво, највеће иницијативе за пошумљавање у нашој земљи, допринели стварању здравије будућности. Још једном позивамо све грађане да нам се придруже у мисији да Србију учинимо зеленијом", закључила је Ана Алексић.
Светлана Јовановић Митић, ресорна менаџерка маркетинга и комуникација дм Србија и Северна Македонија, изјавила је: „Већ пет година заредом поносни смо на сваки постигнути резултат и залагање које смо уложили у оквиру пројекта Засади дрво како бисмо природи пружили шансу да остане највеће благо и за генерације које ће нас наследити. Питање одрживог пословања више није питање избора, већ потребе коју свако од нас осећа у компанији дм дрогерие маркт. Управо из те потребе потекла је идеја да сваке године у више различитих циклуса спроводимо акцију Засади дрво, којој се сваки пут прикључи све већи број људи из наше заједнице, препознајући значај и важност природе и њеног очувања. Уз подршку наших институционалних партнера, ангажовање запослених и њихових породица, те великодушност бројних волонтера и јавних личности, успели смо да створимо зелене оазе широм Србије. Бројна подручја којима смо подарили нов живот у оквиру ове иницијативе сад постају шуме. То су уједно и места за опуштање, станишта за многе биљне и животињске врсте, регулатори температурних услова, плућа наше земље и оставштина за младе нараштаје. Уверена сам да ћемо овим пројектом и у годинама које долазе наставити да негујемо заједништво и љубав према природи, како бисмо помогли нашој планети да очува своју лепоту биодиверзитет“, поручила је Јовановић Митић.
Акцију садње стабала покренули су Wireless Медиа Гроуп и дм дрогерие маркт, уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде – Управе за шуме, Министарства просвете, науке и технолошког развоја, ЈП „Србијашуме“, ЈП „Војводинашуме“, Покрета горана Србије, Привредне коморе Србије, Ботаничке баште „Јевремовац“, Биолошког факултета Универзитета у Београду, Шумарског факултета у Београду, Шумарске школе Краљево, Завода за заштиту природе, Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине и Института за шумарство. Од ове сезоне партнер пројекта „Засади дрво“ је и ЈКП „Зеленило Београд“.