СКАНДАЛ
Позната компанија вара грађане Србије - немојте да користите ову платформу: Скидају вам паре са рачуна ЗА ЧЛАНСТВО И ПРЕТПЛАТУ иако не користите овај сервис
Обратите пажњу.
Група корисника апликације "еДреамс", сајта за куповину повољних авио-карата, резервацију аранжмана и хотела, рентакара и путног осигурања, тврди да им ова платформа месецима с рачуна скида од 60 до 70 евра за чланство и претплату иако више нису корисници њихових услуга.
Потрошачи тврде да су преварени јер им је са рачуна скинут новац за претплату коју никада нису уговорили, али има и оних који су купили авио-карте, а онда добили обавештење да је лет отказан, а новац им није враћен. Некима су чак и поред износа за карте скинули и додатни новац без обавештења о чему се ради. Редакцији Курира јавио се читалац Ђ. Ј., који тврди да му компанија "еДреамс", регистрована у Барселони, чак две године након коришћења скида новац с рачуна.
Не враћају ни пару
- Апликацију сам инсталирао 2022. године и имао сам налог који ми је омогућавао попусте, правио комбинације најјефтинијих летова. Тада сам имао две до три трансакције. Наредне године, пошто су карте биле доста скупље, прекинуо сам чланство и обрисао апликацију. У мају ове године ова компанија је пробала да ми скине новац с рачуна два пута. Пошто сам имао трансакције и с девизне и с динарске картице, а у међувремену сам променио девизну, преко динарске су успели да повежу мој налог с картицом и у јулу су ми скинули 70 евра. Очигледно у систему чувају све податке - тврди читалац и додаје:
- Ту није крај... Почетком августа скинули су ми још 60 евра. Успео сам да контактирам с њима и рекли су ми да не могу да ми врате све паре, већ само последње. Тада ми се, иначе, јавио Индијац, кога сам и једва разумео шта ми је рекао. Иако су обећали да ће рефундирати новац, опет су ми скинули 70 евра, па још 60.
Читалац је ступио у контакт и с банком, из које су му рекли да ће новац бити рефундиран и из предострожности су картицу угасили.
- Истраживао сам по интернету о искуствима корисника апликације "еДреамс" и нашао Фејсбук групу "Упозорење! Edreams.com тотална превара!" (Warning! Edreams.com тотал фрауд!) која броји преко 400 чланова и у којој људи пријављују разне преваре. Другу из Пољске, који је такође престао да користи апликацију, скинули су 70 евра. Апелујемо на људе да пазе како користе платформу јер је много покрадених људи.
Покренута истрага
Европски медији су такође упозоравали на преваре ове компаније. Британско удружење за заштиту потрошача Which не препоручује да се преко њих букира смештај, док је новозеландска потрошачка организација Цонсумер.нз прошлог лета издала апел да ову платформу треба избегавати због превеликог приговора потрошача који су се углавном односили на немогућност остваривања повратка новца у случају отказаних летова.
"Рајанер" одлучан
Платформа "еДреамс" је дигитални пират
Ирска авио-компанија "Рајанер" недавно је саопштила да платформа "еДреамс" за куповину услуга авио-превозника по наводно повољним ценама обмањује своје клијенте и у неким случајевима наплаћује и 108 одсто више у односу на регуларну цену. Према њиховом истраживању, поменута платформа својим "прајм" члановима наплаћује 30,92 евра за торбу од 10 килограма за лет преко авио-компаније "Визер", док та иста торба кошта 14,90 евра ако клијент плати директно фирми "Визер".
- Разлика у цени износи чак 108 одсто - наводе из "Рајанера" и додају да "еДреамс" наплаћује резервисано место на лету авио-компаније "Бритиш ервејз" (БА) 39,49 евра, што је за 72 одсто више у односу на регуларну цену на веб-страници БА од само 23 евра:
- Неприхватљиво је да владе Европске уније и агенције за заштиту потрошача и даље игноришу ову раширену дигиталну пиратерију и превисоке трошкове које потрошачи морају да плате. "Рајанер" ће наставити да води кампању против пирата као што је "еДреамс" тако што ће разоткрити њихове преваре с прекомерним трошковима и надаље позивати да се они ставе ван закона - рекао је директор маркетинга "Рајанера" Дара Брејди.
Према подацима са сајта Европске комисије, ово тело је упознато с притужбама заштитника потрошача на проблематично пословање компаније "еДреамс", те од пре годину дана надлежни надгледају рад овог посредника у куповини карата.
НОПС
Приватном тужбом против превараната
Марко Драгић из Националне организације потрошача Србије каже за Курир да корисници у овом случају треба да провере шта је тачно наведено у општим условима коришћења.
- Уколико се негде наводи да постоји накнада невезано за износ и ако су корисници то прихватили, онда морају да плате. Ако пак нигде не постоји и ништа није дефинисано, корисник има права на накнаду штете. У овом случају сваки потрошач појединачно може да поднесе приватну тужбу против компаније за превару или неком потрошачком удружењу које би их заступало - истиче Драгић. Курир је упутио питања на мејл адресу платформе, али до закључења овог броја нисмо добили одговоре.
И портал Јутарњи.хр је писао о Хрватици којој је апликација "еДреамс" месец дана након што је за 650 евра купила авио-карте до Барселоне с рачуна скинула још 65 евра. Како преносе, она је то видела случајно када је отворила апликацију банке и схватила да су новац покушавали скинути данима, али нису успели јер на рачуну није било довољно пара. Дан касније, након што је контактирала с њима, новац јој је враћен уз мејл у којем је писало како се наплата односила на такозвану прајм мембершип услугу која је отказана по захтеву потрошача.
Извор: Србија Данас/Курир